מחשש לכישלון פוליטי: ח"כ אורלב קורא לאיחוד מיידי עם "האיחוד הלאומי"

לקראת הבחירות טוען יו"ר המפד"ל כי המהלך היחיד שימנע זליגת בוחרים אל המפלגות הגדולות הוא ריצה משותפת בין "הבית היהודי" ל"איחוד הלאומי". "אנו עלולים להחליש את כוחנו", אמר

חדשות כיפה אורי פולק 30/04/12 14:25 ח באייר התשעב

מחשש לכישלון פוליטי: ח"כ אורלב קורא לאיחוד מיידי עם "האיחוד הלאומי"
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

נוכח ההיערכות לקראת הקדמת הבחירות לסוף הקיץ הקרוב ועל רקע הסקרים המנבאים ל"בית היהודי" כישלון אלקטוראלי המסתכם בהתנדנדות על אחוז החסימה, קורא היום (ב') יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, להתקדמות מיידית באיחוד בין "הבית היהודי" ל"איחוד הלאומי".

"בואו נודיע לציבור כי אנחנו מתאחדים לריצה משותפת לקראת הבחירות הקרבות. אם חפצי חיים אנו להיות כח משמעותי בכנסת הבאה יש להודיע לציבור הבוחרים שלנו כי הפעם אנו רצים יחד בגוף אחד ולא ניתן לציבור הדתי לאומי לרעות בשדות זרים", מסר היום אורלב לכיפה.

לדברי אורלב, יש ללמוד מטעויות העבר ולהתאחד כבר בחודשים הקרובים. "לא להמתין לרגע האחרון סמוך להגשת הרשימות לכנסת", אמר אורלב, "זירת האחדות בין המפלגות אינה זירת משחק כדורגל שניתן להכריע את הכף גם בדקה ה-90 של המשחק. במידה ולא נודיע בזמן הקרוב לציבור בוחרינו כי אנו מתאחדים אנו עלולים להחליש את כוחנו הפוליטי".

"כל בר דעת מבין כי רק מפלגה ציונית-דתית ולאומית אחת ומאוחדת תוכל להנהיג סדר יום חדש בתחום הדתי, החינוכי והתיישבותי ולא ניתן יהיה לאף ממשלה שתקום להתעלם מכוחה ומהשפעתה על התמודדות המדינה עם האתגרים הגורליים העומדים בפניה", הוא טוען.