מחשש לחמץ: רשתות המזון לא יקבלו בקבוקים למחזור

בתאגיד המחזור אל"ה קוראים לציבור לשמור את הבקבוקים המשומשים ולא לזרוק אותם לפח, זאת בשל החלטת רשתות המזון שלא לקבל את הבקבוקים במהלך ימי הפסח, מטעמי כשרות

חדשות כיפה אורי פולק 02/04/12 18:37 י בניסן התשעב

מחשש לחמץ: רשתות המזון לא יקבלו בקבוקים למחזור
ThreadedThoughts -cc-by-nd, צילום: ThreadedThoughts -cc-by-nd

רשתות המזון הגדולות הודיעו כי החל מהיום (ב') ובכל ימי חג הפסח, הן לא יקבלו בקבוקי משקה החייבים בפיקדון, זאת מטעמי כשרות.

בתאגיד המזון אל"ה הביעו חשש כי ההודעה תביא לכך שמשפחות רבות יחליטו לזרוק את הבקבוקים לפח האשפה ולכן יצאו היום בקריאה לציבור להחזיר את הבקבוקים המשומשים לתחנות העירוניות של אל"ה. בתאגיד הודיעו כי התחנות יישארו פתוחות במהלך החג, אך יחד עם זאת הציעו גם לשמור את הבקבוקים ולהחזיר אותם לרשתות המזון לאחר ימי הפסח.

נחמה רונן, יו"ר אל"ה, מציינת כי תקופת הפסח מסמנת גידול משמעותי בצריכת בקבוקי פלסטיק - הן בשל השימוש בחומרי ניקוי והן בשל ארוחות החג, האירוחים והטיולים המשפחתיים. להערכת אל"ה יצרכו במהלך החג וחופשת הפסח כ-70 מליון מיכלי משקה , 9 מליון מהם בקבוקי יין.

בתאגיד ציינו כי כ-60% מהבקבוקים המשפחתיים מושלכים לפחי האשפה, לא מועברים למיחזוריות, מונעים מיחזור וגורמים לנזק לסביבה. מדובר על כ-18 אלף טון בקבוקי פלסטיק המגיעים להטמנה.