מחר: מרכז הבית היהודי צפוי לאשר האיחוד עם תקומה

חודש לאחר שחברי מרכז תקומה קבעו כי האיחוד הלאומי ירוץ עם הבית היהודי, האחדות עדיין לא נחתמה בידי בנט, אך מחר צפוי מרכז הבית היהודי לאשר את הריצה המשותפת. גורמים באיחוד הלאומי: "מביעים ביטחון שההסכם יאושר"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/01/15 13:23 ה בשבט התשעה

מחר: מרכז הבית היהודי צפוי לאשר האיחוד עם תקומה
דורון ביינהורן, צילום: דורון ביינהורן

חודש לאחר שחברי מרכז תקומה קבעו כי האיחוד הלאומי ירוץ עם הבית היהודי, וגנזו את האפשרות לרוץ במסגרת רשימה משותפת עם אלי ישי, האיחוד בין המפלגות עדיין לא נחתם באופן רשמי, כך שבפועל הכל עדיין פתוח.

מחר מרכז הבית היהודי יתכנס לדון באישור האחדות במפלגה, כשהסיכויים לאישור האחדות הינם רבים שכן כל מהלך אחר יגרום למשבר אמון בתוך הציונות הדתית בבנט ובשאר חברי הבית היהודי שמפירים הסכם לאחר שכבר נחתם.

בשעות האחרונות מתרוצצות שמועות לפיהן האיחוד הלאומי שומר על כל האופציות פתוחות וכי הם מתכוננים לריצה משותפת עם אלי ישי במידה ומרכז הבית היהודי לא יאשרו את החוקה, אך גורמים בכירים עמם שוחחנו בשעות האחרונות מבהירים כי מדובר בספינים זולים מצד פעילים במפלגת 'יחד' על מנת ליצור מצג שווא כאילו הכל עדיין פתוח.

"אנחנו כרגע עובדים כאילו אנחנו רצים עם הבית היהודי ולא רואים שום סיבה שהאחדות לא תאושר מחר. יש רצון לייצר ספין בעניין אבל ההסתברות היא שיחתמו על האחדות והמפלגות ירוצו יחד בבחירות הקרובות", אומרים גורמים באיחוד הלאומי שמביעים ביטחון שההסכם יאושר.

הסיבה היחידה לפיצוץ האחדות בין תקומה לבית היהודי היא חבירה של הבית היהודי לליכוד בבחירות הקרובות, אך במספר הזדמנויות שונות אמר בנט כי הדבר לא יקרה. אומנם, הוא סירב לומר באופן חד משמעי שדבר כזה לא נמצא על השולחן אך יחד עם זאת הבהיר כי "רוב הסיכויים הוא שלא נרוץ יחד. אנחנו שתי מפלגות שונות וכרגע אין שום דיונים בנושא".