מחקר: רוב הישראלים תומכים בהתיישבות ביהודה ושומרון

הישראלים מזדהים יותר עם המתיישבים ומוקירים את תרומתם למדינה, כך עולה מנתוני מחקר שנערך במרכז האוניברסיטאי אריאל. 78% מהישראלים מתנגדים לפינוי יישובים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 12/06/12 10:34 כב בסיון התשעב

מחקר: רוב הישראלים תומכים בהתיישבות ביהודה ושומרון
מיכאל יעקובסון,ויקיפדיה, צילום: מיכאל יעקובסון,ויקיפדיה

רוב הישראלים תומכים בהתיישבות ובמתיישבים - כך עולה מנתוני מחקר תקופתי שנערך על ידי ד"ר מרים ביליג וד"ר אודי לבל, מהמרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון. מניתוח הסקר עולים ממצאים המצביעים על כך שהציבור מזדהה יותר עם המתיישבים ומוקיר את תרומתם.

מנתוני הסקר עולה כי 64% מהציבור סבור כי ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון היא מעשה ציוני אמיתי. רוב מוחלט מהנשאלים, 78%, לא מוכן לשום פינוי או שמוכן לפנות התנחלויות לא חוקיות בודדות או מספר קטן בלבד של יישובים והתנחלויות חוקיים, תמורת סיום הסכסוך עם הפלסטינים ושלום מלא.

כמו כן, רוב גדול מבעלי הדעה (73%) סבור כי קבלת הפתרון של "שתי מדינות לשני עמים" על ידי ישראל לא תעשה שום דבר לסכסוך הישראלי פלסטיני או שימנע את החרפתו לזמן קצר בלבד. יתר על כן, רוב גדול מבעלי הדעה (64%) תומכים בהמשך ההתיישבות בשומרון.

עם זאת, בסקר עולה בצורה ברורה כי הישראלי הממוצע רואה בתופעת "נוער הגבעות" הגורם המרכזי המפריע לו להזדהות עם המתנחלים וההתיישבות ביהודה ושומרון ומצפה כי "הנהגת המתנחלים תלחם בהם עד חורמה".

רוב הנשאלים בסקר הודו שהם סקפטיים יותר ביחס לאפשרות להשיג הסכם שלום עם הפלסטינים, גם אל מול נסיגה טריטוריאלית וחתימת הסכם והקמת מדינה פלסטינית. יתר על כן, הציבור מביע התנגדות גורפת לפתרונות חד צדדיים. למרות זאת, רואה רוב הציבור בראש הממשלה האיש הנכון לקדם ולחתום על הסכם שלום וכמי שהצליח לכופף את נשיא ארה"ב בסוגיית השומרון ולא נכנע ללחצים.