מחפשים אחרי החטופים: 50 משוחררי עסקת שליט נעצרו

מבצע 'שובו אחים' נכנס ליומו השישי. מבצע רחב היקף בכל יהודה ושומרון, הגדול מאז מבצע חומת מגן. אלפים ממשיכים להתפלל לשובם של החטופים. אלוף פיקוד מרכז: בחמאס מרגישים את הפגיעה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/06/14 08:40 כ בסיון התשעד

מבצע 'שובו אחים' נכנס ליומו השישי. בלילה של מעצרים עצרו כוחות צה"ל 50 ממשוחררי עסקת שליט. הכוחות ביצעו מעצרים וסריקות בכל רחבי יהודה ושומרון במבצע המוגדר הגדול ביותר מאז מבצע חומת מגן. בעוד שהמטרה המשמעותית ביותר הינה למצוא את שלושת החטופים - גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח, כוחות הביטחון מבצעים פעילויות בכל שטחי יהודה ושומרון כשהמטרה הבלתי מוצהרת הינה למוטט את תשתית החמאס ביו"ש. עד כה נעצרו במבצע 265 פלסטינים, בתוכם בכירי חמאס.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיבח את לוחמי ומפקדי צה״ל ואת אנשי השב״כ על הפעילות המורכבת שביצעו הלילה. ״הפעילות הלילה שבה נעצרו מחבלי חמאס, לרבות כאלה ששוחחרו בהסכם להחזרת גלעד שליט, היא מרכיב עם מסר חשוב, בסדרה של פעולות רבות שיימשכו ומטרתן להחזיר את הנערים החטופים, ולפגוע בארגון חמאס ביהודה ושומרון''.

אמש (ג') התייחס אלוף פיקוד מרכז ניצן אלון למבצע. ""אנחנו נמצאים בעיצומו של מבצע מורכב ללכידת המחבלים ולהשבת הבנים הביתה בשלום, המערכה קשה ומורכבת ולא תסתיים בקרוב, היא לא התחילה היום והיא לא תסתיים בקרוב".

האלוף הוסיף ואמר "כוחות צה"ל פוגעים בחמצן של הטרור וראשי החמאס מרגישים היטב את הפגיעה ומבינים את המסר". עוד ציין כי הכוחות, בסדר גודל של כעשר חטיבות יחד עם יחידות מיוחדות, פועלים בכל רחבי יהודה ושומרון. "כוחות צה"ל פוגעים בחמצן של הטרור וראשי החמאס מרגישים היטב את הפגיעה ומבינים את המסר, חמאס תצא מהאירוע הזה כשהיא נחלשת מבצעית".

במקביל לשורת המעצרים הנרחבת, פשטו הלילה כוחות של המנהל האזרחי בליווי כוחות הצבא על תשעה מוסדות השייכים לחמאס או הפועלים מטעמו בחברון, רמאללה, בית לחם, טול כרם ושכם. במסגרת הפעילות, השתלטו הכוחות על תחנת השידור רדיו אל-אקצא בחברון ובשכם ועל משרד התקשורת "טרנסמדיה" בחברון. המוסדות משמשים בין היתר להסתה נגד ישראל ולגיוס והלבנת כספי טרור.

משפחות החטופים: מחבקים את החיילים

משפחות החטופים ממשיכות להפגין עוז רוח ומצהירים כי הם מחבקים את כוחות הביטחון. אמש (ג') פנתה רחלי פרנקל, אימו של החטוף נפתלי פרנקל, לכוחות הביטחון במכתב בו כתבה "המצב ההזוי הזה יצר אצלנו סוג של תודעה מורחבת" בה כל אחד ואחד מכם מרגיש עבורנו כבננו ממש", כתבה במכתב שפורסם בפייסבוק עיתון במחנה והופץ ללוחמים. "אומרים שאייל, גיל-עד ונפתלי הם הילדים של כולם - אנחנו מרגישים שאתם, כולכם, קצת בנים שלנו".

(צילום: פייסבוק במחנה)

"שנתנו נודדת במחשבות על נפתלי וחבריו, ובתפילות שכל אחד ואחד מכם ישוב הביתה בריא ושלם ובתחושה שהוא, בשליחות מדינת ישראל, עשה את כל מה שאפשר. עשה טוב ועשה נכון", הוסיפה.

"אנחנו מחבקים אתכם ואת ההורים והאחים שלכם. סומכים עליכם במאתיים אחוז ומודים לכם מעבר למה שמילים יכולות לתאר. ה' ישמור צאתכם ובואכם מעתה ועד עולם".

תפילות ותמיכה בחיילים בציונות הדתית

בציונות הדתית ממשיכים להתפלל להצלחת הכוחות ולהצלת שלושת החטופים. כ100 מתפללים קיימו עצרת תפילה בצומת אלעד, עירו של אייל יפרח. בצומת נווה צוף קיימו כ-80 מתפללים עצרת תפילה נוספת. עצרות תפילה נוספות התקיימו ברחבי הארץ.

בצמתים מרכזיים ברחבי הארץ חילקו חניכי תנועת בני עקיבא ונערים נוספים סוכריות עם תפילה להצלת החטופים. במקביל, בגוש עציון, בחברון ובהר חברון מוסיפים התושבים לחלק צ'ופרים לחיילים. אמש (ג') חילקו בצומת גוש עציון מגשי פיצה ומאפים לחיילים.

(צילום: אביתר גת)

ברשתות החברתיות גם פועלים בדרכם שלהם. מאות הוסיפו לתמונת הפרופיל שלהם בפייסבוק את לוגו החטופים שאוייר בידי הקריקטוריסט והמאייר אור רייכרט. מדובר ביוזמה שיצאה לדרך בצהרי יום שלישי ביוזמת ועד מתיישבי שומרון. הלוגו גם תורגם לאנגלית ורץ בקרב קבוצות אוהבי ישראל בכל העולם. "המטרה היא לחבק את המשפחות ולהביע את דאגתנו לשלושת החטופים", הסביר שגיא קייזלר, מנכ"ל הוועד.

גם במונדיאל: עשרות יהודים מפגינים למען שחרורם של החטופים

חברי הקהילה היהודית בברזיל מפגינים למען שחרורם המהיר של נפתלי,גיל-עד ואייל במתחם פיפא של משחקי המונדיאל בריו דה ז'נרו שבברזיל. חברי הקהילה מחזיקים שלטים שבהם כתוב BringBackOurBoys ובכך הם מצטרפים למחאה שתפסה תאוצה ברשת החברתית בימים האחרונים.

את ההפגנות ארגן ארגון "סנטרו קהילה" שבראשו עומד הרב רמי אביגדור. הפועל להגברת הזהות היהודית בדרום אמריקה, ובעידוד סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן.

הרב רמי אביגדור, יו"ר ארגון סנטרו קהילה: "המדיה העולמית שותקת, אז החלטנו לזעוק את צעקת החטופים באירוע המרכזי שעיני כל העולם צופים בו מדי יום. כל מי שהגיע להפגנה מאמין בכוחנו לשנות."

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן אמר: "אני מברך את המפגינים בברזיל, אתם מראים לנו שהמחאה להחזרת שלושת החטופים חוצה ארצות ומדינות ומאחדת את העם יהודי בכל מקום בעולם".