מחמוד ומורל התחתנו, שבעה פעילי ימין עוכבו לחקירה

למרות מחאת פעילי להב"ה חתונתם המעורבת של מחמוד ומורל התקיימה כסדרה. שבעה פעילי ימין עוכבו לחקירה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/08/14 08:07 כב באב התשעד

מחמוד ומורל התחתנו, שבעה פעילי ימין עוכבו לחקירה
אילוסטרציה: חוזרים להר, צילום: אילוסטרציה: חוזרים להר

בתום סערה ובצל בידוק קפדני ואבטחה משמעותית התקיימה אמש (א') חתונתם של מחמוד ומורל בראשון לציון. מאות אורחים, כולל כאלו שלא היו מוזמנים הגיעו לחתונה השנויה במחלוקת. בין היתר הגיעה למקום שרת הבריאות יעל גרמן מיש עתיד שטענה שיש משהו סמלי בכך שלאחר חודש שלם של הסתה יש ביטוי לדמוקרטיה בדמות הנישואין.

מחוץ לאולם הפגינו 500 בני אדם, כשבראשם אנשי ארגון להב"ה, ופעילי ימין בולטים כגון בנצי גופשטיין וחבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי, נגד החתונה המעורבת ותופעת ההתבוללות. מולם עמדו כ-200 פעילים שהפגינו בעד החתונה והניפו שלטים עליהם נכתב "שמחים בשמחתכם".

בציונות הדתית התגלתה מחלוקת לגבי קיום החתונה, כשמצד אחד עומדים אישים כבנצי גופשטיין, איתמר בן גביר וד"ר מיכאל בן ארי שטענו שיש להתנגד להתבוללות באופן אקטיבי, ולעומתם אישים כדוגמת הרב בני לאו והרב רונן נויבירט שטענו שבעוד שבהחלט יש בעיה בהתבוללות, אין להיכנס לרשות הפרט והפגיעה בציונות הדתית ובבעיה בכלל גדולה על התועלת שנובעת מהפגנה כלשהי.

"ההפגנה הזו היא דוגמא מופלאה להתנהלות הציבור הדתי לאומי במדינה דמוקרטית. המחנכים וההורים במגזר צריכים להעמיק את החינוך ולהסביר שהאזרחות היא חלק מההשקפה היהודית שלנו. להוכיח שאין שום סתירה ומחלוקת בין היהדות לדמוקרטיה ולהאמין שהעולם היהודי שלנו מכיל את האפשרות שאדם יחיה וינהל את חייו באופן אחר משלנו. אנחנו לא צריכים להיכנס לטרטוריה שלו", אמר הרב בני לאו ל'כיפה'.

"אין ספק שהארגון שמוביל את ההפגנה הוא ארגון שלא מכיר בשום ערך בדמוקרטיה. הוא מחבל במדינת ישראל, בחברה הישראלית, וגורם נזק איום ליחס של החברה הישראלית לתורה וליהדות. אין שום דבר חיובי שיצא מההפגנה הזו. אסור למי שחפץ לראות את מדינת ישראל חזקה וממשיכה לצמוח להשתתף בהפגנה של ארגון להב"ה".