מחלקים תיקים: בנט - תמ"ת ודתות, אורי אריאל - שיכון, אורבך - גמלאים

יו"ר "הבית היהודי" גישר בין לפיד לנתניהו, בדרך לממשלה חדשה. הרב פירון ישמש כשר החינוך, גדעון סער כשר הפנים. ואילו תפקידים נוספים תקבל "הבית היהודי" בקואליציה? כל הפרטים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 13/03/13 19:20 ב בניסן התשעג

מחלקים תיקים: בנט - תמ"ת ודתות, אורי אריאל - שיכון, אורבך - גמלאים
נפתלי בנט, צילום: נפתלי בנט

יו“ר ”הבית היהודי“, נפתלי בנט, הצליח לגבש מתווה פשרה בין ”יש עתיד“ לליכוד: על פי ההצעה המתגבשת הערב, על פי גורמים מהבית היהודי ששוחחו עם כיפה, בנט הציע כי תיק החינוך יועבר לידי ”יש עתיד“ ויאוייש על ידי הרב שי פירון והליכוד יקבל את תיק הפנים, שככל הנראה יועבר לידיו של שר החינוך המכהן, גדעון סער.

על פי ההצעה של בנט, ”הבית היהודי“ תחזיק בועדת הכספים - תפקיד שיועבר ככל הנראה לח“כ ניסן סלומינסקי. עוד הציע בנט כי לפיד, בתמורה לתיק החינוך ולתפקידו כשר האוצר, יתגבש מעט בדרישותיו לצמצום הממשלה ויסכים למינויו של עמיר פרץ מ“התנועה“ לתפקיד שר, ככל הנראה השר להגנת הסביבה, נוסף על תפקיד סגן שר נוסף מטעם הליכוד.

בנט התייחס הערב להתקדמות במו“מ ואמר כי "בשעות אלה מורכבת ממשלה ברעות וערבות הדדית בין מרכיביה, והיא תפעל למען ערבות הדדית בעם ישראל. אני רוצה לברך את חברי יאיר לפיד שגילה נחישות ומנהיגות, את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. אני מקווה שנקים ממשלה עוד הלילה. הממשלה הזאת תדאג לכלל עם ישראל, גם לאחינו החרדים שלא בממשלה".

מוקדם יותר היום נועד בנט עם לפיד בביתו בתל אביב ומאוחר יותר שוחח טלפונית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועדכן אותו בהתפתחויות. השלושה צפויים להפגש בשעה 21:00 בקרייה בתל אביב, שם ככל הנראה יסוכמו הפרטים.

(צילום: אתר הכנסת ולעמ)

לסיכום, אלו התפקידים שצפויה לקבל ”הבית היהודי“ במסגרת הפשרה שהושגה בין הצדדים:

נפתלי בנט - סגן ראש הממשלה, שר התעשייה המסחר והתעסוקה (המשרד ישונה בקואליציה הבאה למשרד הכלכלה והמסחר), מחזיק תיק הדתות, התפוצות וירושלים

אורי אריאל - שר הבינוי והשיכון, אחראי על מנהל מקרקעי ישראל

ניסן סלומינסקי - יו“ר ועדת הכספים של הכנסת

הרב אלי בן דהן - סגן שר דתות במעמד שר - כולל סמכויות מורחבות במערך הגיור, הרבנות הראשית ואגף הישיבות

אורי אורבך - שר לענייני גמלאים