מחלוקת רבנית: האם מותר להומו דתי ללכת למכון כושר מעורב?

האם מותר להומו דתי, אשר אינו נמשך לנשים, ללכת למכון כושר מעורב? הרב שרלו קובע שמותר בהינתן תנאים מסוימים, הרב אפרתי אוסר באופן גורף

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/06/14 13:43 יא בסיון התשעד

מחלוקת רבנית: האם מותר להומו דתי ללכת למכון כושר מעורב?
Shutterstock, צילום: Shutterstock

האם מותר להומו דתי, אשר אינו נמשך לנשים, להתאמן במכון כושר בו מתאמנים נשים וגברים יחד? לשאלה זו נדרשו הרב יובל שרלו והרב ברוך אפרתי באתר כמוך - הומואים דתיים אורתודוקסים.

"אני דתי בעל נטייה לבני מיני", כתב גולש באתר. “אין לי משיכה לנשים כלל אך אני כמובן שומר את גדרי ההלכה בצניעות כגון שמירת נגיעה, ריקודים מעורבים רחיצה מעורבת וכו'”. הבחור אמר כי לאחרונה החליט להגיע למכון כושר אך הבעיה היא שמכון הכושר היחיד הקרוב לביתו הוא במקום בו מתאמנים גברים ונשים יחד. מטרתי היא לבוא לעשות מה שצריך וללכת.מה שמסביב לא מעניין אותי ולא מטריד את מוחי ובעיקר שהמשיכה לנשים שם לא מדברת אליי", אמר ושאל האם מותר לו להתאמן במקום.

תשובתו של הרב ברוך אפרתי, יו"ר דרך אמונה, הייתה חדה וברורה "אסור להתאמן במכון כושר מעורב בשל חוסר הצניעות שבכך, גם אם אין לך יצר כלפי נשים".

הרב יובל שרלו, ראש ישיבת אמי"ת אורות שאול ברעננה הפתיע וקבע כי "אם אתה הולך למסלול צדדי, מסיר את המשקפיים (אם קיימות), מתרכז בספורט ובכושר ולא עוסק כלל במי שסובב אותך - אפשר לעשות זאת". עם זאת הבהיר כי בשל העובדה שההלכה לא מכירה ב'זהות חד מינית' לא ניתן לפסוק פסק הלכה מקיף שכל נושאי נשים אינם נוגעים לו.