מחלוקת ב"איחוד הלאומי" סביב ריצה משותפת עם "הבית היהודי"

חברי הכנסת אורי אריאל ויעקב (כצל'ה) כ"ץ שיגרו מכתב אולטימאטום לחבריהם לסיעה, בו הם דורשים מהם להגיע להסכם מיידי בעניין הריצה המשותפת בסיעה, אחרת יפעלו באופן עצמאי לקראת הבחירות

חדשות כיפה אורי פולק 20/02/12 17:01 כז בשבט התשעב

מחלוקת ב"איחוד הלאומי" סביב ריצה משותפת עם "הבית היהודי"
יחצ, צילום: יחצ

האם "האיחוד הלאומי" עומדת בפני פילוג? שניים מחברי הסיעה, חברי הכנסת אורי אריאל ויעקב (כצל'ה) כ"ץ, שיגרו היום (ב') מכתב אולטימאטום ליתר חבריהם לסיעה, בו הם דורשים מהם להגיע להסכם מיידי בעניין הריצה המשותפת בתוך הסיעה, לקראת מערכת הבחירות הבאה.

"בהמשך לדיונים רבים שקיימנו בשנה האחרונה והיות ומתקרבות הבחירות לכנסת, וכפי שנדברנו, להתייעץ על רשימת 'האיחוד הלאומי' לפני פניה לאחרים. לבקשתכם הנני להביא בפניכם את הצעתנו להסכמות וכל זאת במגמה להמשיך באחדות עם 'הבית היהודי-המפד"ל החדשה' וגורמים נוספים", כותבים חברי הכנסת במכתבם.

אריאל וכצל'ה כותבים כי הם "משוכנעים שחייבים להתקדם ולהיערך ויפה שעה אחת קודם. אנו עומדים לרשותכם בכל עת". השניים דורשים כניסה מיידית למשא ומתן ותשובה סופית עד לתאריך ה-14.3, בעוד פחות מחודש, לאחריו הם מתכוונים לקבל החלטה עצמאית בהתנהלותם לקראת מערכת הבחירות.

גורם בסיעה סיפר לכיפה כי מאחורי המכתב עומדת מחלוקת בתוך "האיחוד הלאומי" בדבר ריצה משותפת עם "הבית היהודי", כשכצל'ה ואריאל שוקלים את הנושא בחיוב, לעומת יתר חברי הסיעה אשר מעדיפים ריצה בנפרד. ב"תקומה" הדגישו כי "אין הדבר אומר ש'האיחוד הלאומי' לא ימשיך להתקיים, אלא שהמחויבות שלנו כלפי חברי הכנסת אלדד ובן-ארי תעמוד בספק".

כפי שדווח בכיפה, אתמול פנה לחברי "האיחוד הלאומי" יו"ר המפקד של "הבית היהודי", הרב דניאל טרופר, בקריאה רשמית להשתתפות במפקד "הבית היהודי" המתקיים בחודשים הקרובים, זאת לאחר קריאתם הפומבית לריצה משותפת ברשימה מאוחדת לכנסת של "הבית היהודי- האיחוד הלאומי".

כצל'ה, יו"ר "האיחוד הלאומי", הביע בסוף השבוע האחרון התנגדות לשיטת הפריימריס, בטענה כי היא "שיטה מושחתת אשר מסכנת את שלמותה של ארץ ישראל" ותוך קביעה כי בנושאים משמעותיים ומהותיים העומדים על סדר היום הציבורי, הרי ש"רבנים מורמים מעם" הם אלו שיקבעו את הדרך, ולא הציבור הכללי בפריימריס.