מח"ט הצנחנים: מחפשים כל דבר מבגד עד עקבות כדי למצוא הנערים

3000 לוחמים המשיכו לחפש במהלך השבת אחר שלושת הנערים החטופים. כוחות גדולים של צה"ל והמשטרה עורכים סריקות בבורות מים ומערות באזור חברון. "פועלים להביא את המודיעין מהשטח ומחפשים כל דבר שיכול לסייע"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/06/14 22:59 כג בסיון התשעד

מח"ט הצנחנים: מחפשים כל דבר מבגד עד עקבות כדי למצוא הנערים
GERSHBERG Yuri / Shutterstock.com, צילום: GERSHBERG Yuri / Shutterstock.com

תשעה ימים לאחר חטיפתם של גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח מצומת אלון שבות בגוש עציון החיפושים אחרים נמשכים.

במהלך השבת הודיעו הכוחות על מיקוד החיפושים בבורות מים ומערות באזור חברון. בנוסף הוקפצה לאזור היחידה לחיפושים מיוחדים של שירותי הכבאות במחוז ש"י. עם זאת, הכוחות פועלים ללא מידע מודיעיני רלוונטי. אלפי החיילים והשוטרים מבצעים סריקות וכל מעיין, בריכה ומאגר מים נשאבים.

מפקד חטיפת הצנחנים, אלוף משנה אליעזר טולדנו, אמר במוצאי שבת כי "ישנה תחרות בין החיילים להביא כל רמז שיסייע למציאת החטופים וכל זה תחת נזק קטן יחסית במקום שבו אנו פועלים".

עוד הוסיף כי "אנחנו פועלים להביא את המודיעין מהשטח ומחפשים כל דבר שיכול לסייע כמו בגד או עקבות". כל חטיבת הצנחנים, כ-1500 חיילים, נמצאת כרגע באזור חברון.

צפו: הרמטכ"ל מתדרך לוחמים בשטח

[embed]

]

עד עתה נעצרו בכל שטחי יהודה ושומרון כ-400 פלסטינים, מתוכם בכירים בחמאס. עם זאת, רובם לא נעצרו לצורך הפקת מידע מודיעיני אלא לשמש קלף מיקוח בחטיפה. עיקר המאמץ מתמקד באזור כביש 35 - חוצה יהודה, ומערבה מציר 60. במקום נמצאים כוחות בסדר גודל של יותר מאוגדה. יותר מ-1,300 יעדים נסרקו עד כה במטרה לשלול אפשרות שבתוכם מסתתרים החוטפים, או ששם מוחזקים החטופים. בין היתר כאמור, נסרקו בארות המים והאתרים השונים בשטח החיפושים.

בתוך כך, למרות העובדה שעיקר המאמץ מושקע בדרום הר חברון, לא נשללה לחלוטין האפשרות כי הם מוחזקים באזור גוש עציון. במהלך השבת נערכו סריקות גם באזור זה, ומסוקים חגו מעל היישובים. ביהודה ושומרון נערכים גם להסלמה, אך מנגד מנסים לסיים את מבצע 'שובו אחים' עד סוף השבוע הקרוב, תחילת צום הראמדן.

צפו: סרטון של דובר צה"ל שמופץ בחו"ל - הסתה של החמאס לצד פעילות כוחות צה"ל

[embed]

]

מח"ט צנחנים אמר במוצאי שבת כי "החטיבה ביחד עם חטיבות שכנות ויחידות אחרות הוקפצנו לאירוע הזה ביום שישי האחרון. אנחנו עם שלושה גדודים מלאים במטרה לעזור בפעולות הקשורות לחטיפה".

"אנחנו הופכים כל אבן כדי לנסות ולמצוא איזשהו רמז והאנרגיה שמופנית עכשיו היא לנסות לחפש נקודת מסתור או רמז ופועלים בסדר כוחות גדול כדי לצמצם מרחבים. אנחנו לא באים עם סימני קריאה אלא עם הרבה סימני שאלה. הזמן הוא לא שאלה ויש אימא שמחכה ושואלת איפה בנה ולכן אני עובד בלי זמן עד שמפקדי יגידו לי משהו אחר. אני הולך עם החיילים שלי ולמרות השמש הצורבת אף אחד לא שואל מתי יוצאים הביתה.

צפו: כוחות צה"ל בסריקות

[embed]

]