מח"ט גולני: אני לא בוחר את פקודיי לפי מה שיש להם על הראש

בשיחה שקיים עם תלמידים לפני גיוס, התייחס אל"מ אופק בוכריס לשיעור הגבוה של קצינים דתיים בחטיבה שתחת פיקודו. "חשוב שחיילים דתיים איכותיים ימשיכו ויצאו למסלולי קצונה ופיקוד", אמר

חדשות כיפה אורי פולק 22/02/12 11:54 כט בשבט התשעב

מח"ט גולני: אני לא בוחר את פקודיי לפי מה שיש להם על הראש
יחצ, צילום: יחצ

"אני רוצה חיילים ומפקדים איכותיים. חייל דתי, שראוי להיות מפקד וקצין, חשוב שיצא לקצונה - וזה כלל לא משנה במה הוא מאמין" - כך אמר מפקד חטיבת גולני, אל"מ אופק בוכריס, בשיחה שקיים הבוקר (ד') עם תלמידי ישיבת בני עקביא "הגולן", זאת לקראת גיוסם של התלמידים לחטיבה, בקיץ הקרוב.

אל"מ בוכריס ערך היכרות עם החטיבה לתלמידים והדגיש בדבריו את חשיבותה ועליונותה ההלכתית של הרבנות הצבאית. "תכירו, המרא דאתרא שלכם בצבא הוא תא"ל הרב רפי פרץ, הוא היחיד שפוסק את ההלכה במסגרת השירות הצבאי שלכם. כל רב אחר, שאיתו אתה מתייעץ, קובע את תשובתו על פי הסתכלותו האישית, ולכן במצב כזה יכול לקרות בלבול ואי סדר בין החיילים המשרתים", אמר אל"מ בוגריס.

(צילום: יחצ)


"כמו שאנחנו צריכים מפקד חילוני, דרוזי, יהודי ושאינו יהודי, אנחנו צריכים גם מפקדים דתיים אצלנו בצה"ל", הוסיף ואמר אל"מ בוכריס לתלמידים, שהתייחס לעלייה בשיעור הלוחמים והמפקדים הדתיים בצה"ל. "אנחנו מדברים על 15 שנה אחורה, בתקופה בה תלמידי המכינות והישיבות הגבוהות האמינו כי ההשפעה על עם ישראל יכולה לבוא דרך חטיבה שמלכדת את העם והיא חטיבת גולני, ולכן רוב סגל הפיקוד הבכיר בחטיבה כיום חובש כיפה", ציין מח"ט גולני.

אל"מ בוכריס סיכם והדגיש כי הוא "לא ממיין אנשים להיות לוחמים לפי מה יש להם על הראש, ואני לא חושב שחטיבת גולני שונה בקטע הזה מחטיבות אחרות בהן גם יש דתיים במספר לא מבוטל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן