מחבל דקר נער ישראלי בצומת תפוח

הנער נפצע באורח בינוני ופונה לקבלת טיפול בבית החולים. גרשון מסיקה: "לולא הוסרו המחסומים, זה לא היה קורה. על הממשלה לייצר מחדש את ההרתעה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 29/01/13 15:39 יח בשבט התשעג

מחבל דקר נער ישראלי בצומת תפוח
המועצה האזורית שומרון, צילום: המועצה האזורית שומרון

פיגוע דקירה בשומרון: מחבל פלסטיני דקר היום (ג‘) נער ישראלי בטרמפיאדה בצומת תפוח שבשומרון ונפצע באורח בינוני. הנער טופל על ידי צוות כונני הצלה יו"ש ומחלקת ביטחון שומרון ופונה לבית החולים בלינסון בפתח תקווה.

המחבל נתפס ע"י ניידת משטרה שעברה במקום, מדובר בצעיר בשנות ה-20 מרמאללה. הכביש מצומת תפוח לכיוון רחלים, נפתח לתנועה, אך קיימת האטה גדולה בתנועה.

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, הגיב לפיגוע ואמר כי הוא ”משבח את השוטרים שלכדו את המחבל בצומת תפוח. ברור לכל בר דעת, כי אוירת החולשה המשודרת מהדרג הפוליטי, מחזקת את המוטיבמיה של המחבלים לבצע פיגועים - בשני עברי הקו הירוק“. לדברי מסיקה, ”לולא הוסרו המחסומים הבטחוניים ברחבי יו"ש, כולל בצומת תפוח עצמה, לא יכול היה המחבל להגיע למקום חמוש בסכין. על הממשלה לייצר מחדש את ההרתעה. הצעד הראשון המתבקש הוא להחזיר את המחסום הבטחוני בצומת תפוח וצומת חווארה".

יו"ר ועד מתיישבי שומרון, בני קצובר, אמר בתגובה כי "על צה"ל להיערך בהתאם בהחמרת המדיניות מול כל ניסיון פיגוע ומאידך על ראש הממשלה לחזור ולהשתמש בנשק התשובה הציונית ועל כל פיגוע לקדם פעולות בתחום ההתיישבות".