מחאת החיילות הדתיות: תקנות צה"ל לא מאפשרות לנו ללבוש גרביונים

בקבוצה חדשה שפתחו חיילות דתיות בפייסבוק, הן קובלות על החלטת הצבא לאפשר להן ללבוש רק בגד בצבע גוף מתחת לחצאיות. "אנחנו מתלבטות בין לעבור למכנסיים לבין לקפוא מקור", הן כותבות

חדשות כיפה אורי פולק 05/02/12 13:10 יב בשבט התשעב

מחאת החיילות הדתיות: תקנות צה"ל לא מאפשרות לנו ללבוש גרביונים
volantwish-cc-by, צילום: volantwish-cc-by

חיילות דתיות בצה"ל יוצאות במחאה על החלטת הצבא לאפשר להן ללבוש רק בגד בצבע גוף מתחת לחצאיות - ומאיימות בהגשת קבילה לנציב קבילות החיילים. בקבוצה חדשה שפתחו החיילות ברשת החברתית פייסבוק, כותבות החיילות כי "החורף מגיע ואיתו ההתלבטות, להמשיך ללבוש חצאית א' ולמות מקור, או לעבור למכנסיים?".

לטענת החיילות, הסיבה שראש ענף שיטור ומשמעת בצה"ל לא מאשר לחיילות דתיות ללבוש גרביונים שחורים עבים מנומקת בכך שכך נוהגים כלל הצבאות בעולם. "בגלל השטות הזו נגזר עלינו להמשיך עם העקרונות שלנו ולסבול מקור ומרגליים יבשות ופצועות, או לעבור למכנסיים לתקופת החורף וכך להישאר איתם עד סוף השירות", קובלות החיילות.

לדבריהן, "הגיע הזמן לשים לזה סוף, כשהפיתרון היחיד שנראה הוא שכל חיילת דתייה שאכפת לה מהנושא תגיש קבילה כנגד ראש ענף שיטור ומשמעת - על כך שלא מאפשרים לה ללכת לפי האמונה שלה בלי לסבול מקור".

איילת, חיילת דתייה שהצטרפה השבוע לקבוצה, הסבירה לכיפה כי הפתרון הצבאי הוא לקבל פטור ממדי א' הייצוגיים וללבוש רק מדי ב'. "זה לא פתרון שמאפשר לנו שמירה על אורח החיים ההלכתי, שכן מדי ב' מחייבים תנועה עם מכנסיים בלבד. הרבה בנות פשוט 'נשברות' ועוברות למכנסיים, זאת לאחר שלאורך כל חודשי הקיץ הן התנהלו עם חצאיות בלבד". לדברי איילת, "הדרך היחידה היא לגייס כמה שיותר חיילות דתיות שיגישו קבילות בנושא, על מנת שצה"ל ימצא פתרון ראוי ופשוט יאפשר לנו ללבוש גרביונים צנועים ומחממים".


👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן