מחאה ציבורית ב"בני עקיבא": "על האש" במקום קייטרינג יוקרתי

המדריכים התלוננו, ובני עקיבא הסכימה לצמצם את העלויות בפעילות תנועתית, זאת למענם של משתתפים נוספים שאין ידם משגת

חדשות כיפה אורי פולק 26/06/11 16:29 כד בסיון התשעא

מחאה ציבורית ב"בני עקיבא": "על האש" במקום קייטרינג יוקרתי
יחצ אילוסטרציה, צילום: יחצ אילוסטרציה

מחאה ציבורית בקרב סגל ההדרכה של "בני עקיבא" הובילה להוזלה משמעותית בפעילות שיזמה התנועה: לכיפה נודע כי על פי התוכנית המקורית, אמור היה לכלול יום פתיחת החופש של חבריא ב' במחוז ירושלים, ארוחת צהריים מקייטרינג בשרי בעלות של כ-75 שקלים לכל משתתף. אלא שאחת המדריכות זעמה על הסכום הגבוה ודרשה שינוי בתוכנית.

המדריכה פנתה אל רכז המחוז בהצעה חלופית: במקום הקייטרינג היוקרתי, יארגנו המדריכים "על-האש" לכלל המשתתפים, בעלות מוזלת יותר. רכז המחוז שיתף פעולה עם הרעיון - והמחיר התרסק אל סכום של כ-20 שקלים בלבד למשתתף.

מאז הוזלת המחיר, מספרת חברת סגל ההדרכה, עלה אחוז הנרשמים לתוכנית בעשרות אחוזים. כעת, מבינים חברי הסגל כי באפשרותם להשפיע מלמטה ולהוזיל פעילויות חינוכיות כדי לחסוך מתקציב התנועה ויותר מכך - להביא להשתתפותם של עשרות חניכים נוספים, שאין ידם משגת, אשר נאלצו עד היום להימנע מפעילויות יוקרתיות.

דוד שמחון, רכז מחוז ירושלים של תנועת "בני עקיבא", אמר לכיפה כי הפעילות התנועתית, המהווה למעשה יום פתיחת קיץ לחבריא ב' של מחוז ירושלים, מתמקדת "בעשייה למען ירושלים בנווה יעקב, פסגת זאב ועמק צורים בשיתוף עיריית ירושלים ורשות הטבע והגנים". לדבריו, "יום פתיחת הקיץ אמור היה לעלות 75 ש"ח, שכללו הסעות, ארוחת ערב, אבטחה ופעילות מסכמת. לאור הרישום הדל החלטנו לבטל את יום פתיחת הקיץ במתכונתו המקורית, ולקיים אך ורק את העשייה החברתית, במיוחד מאחר והתחייבנו לגורמים בשטח, מכאן גם ההבדל בעלויות".

שמחון מדגיש כי לדבריו "לא הייתה כל מחאה בקשר למחיר והשינוי נבע ממספר המשתתפים הנרשמים" וכי הוא "מזמין את כל חניכי בני עקיבא במחוז ירושלים שיצטרפו ליום המיוחד לקראת פתיחת הקיץ".

מתנועת בני עקיבא נמסר בתגובה לכיפה כי "מפעלי תנועת "בני עקיבא" לא מופעלים למטרות רווח, התנועה אף מסבסדת אירועים, מסעות ומחנות במאות אלפי שקלים לחניכים ממשפחות אשר לא עומדות בהוצאות. בנוסף, מחירי מחנות הקיץ של תנועת בני עקיבא הם הזולים ביותר בקרב תנועת הנוער בישראל".