מחאה ישראלית: מגיעים למארק צוקרברג עד הבית

לא רק גיוס כספים לדיסק חדש או לסטרט אפ: ארגון שורת הדין מגייס בהדסטרט כסף לשלטי חוצות מול ביתו של מארק צוקרברג נגד ההסתה ברשת החברתית ממנה הוא מתעלם

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 17/01/16 14:25 ז בשבט התשעו

לקמפיין הזה של ארגון 'שורת הדין' מארק צוקרברג כנראה לא יעשה לייק. תופעת ההסתה בפייסבוק הפכה להיות אחד ממאפייני גל הטרור הנוכחי בישראל. עמודי פייסבוק בהם מראים איך הורגים יהודים בצורה הכי אפקטיבית, כולל הוראות מפורטות ועידוד הרוצחים ברשתות החברתיות.בפייסבוק אפשר למצוא הוראות למשל לרסס K300 על הסכין לפני שדוקרים את היהודי, או הנחיות איפה בגוף היהודי לדקור כדי שהרצח יהיה אפקטיבי יותר. וגם עידוד לרציחות והפיכתם של הרוצחים לגיבורי תרבות.

בארגון שורת הדין נאבקים נגד ההסתה בפייסבוק כבר תקופה ארוכה. לאחרונה אף הגיש הארגון תביעה בשם 20 אלף ישראלים נגד הפייסבוק על ההסתה המתרחשת בין דפיו.

למרות זאת, מספרים בשורת הדין, עשרות אלפי פניות לפייסבוק בבקשה להסיר פוסטים מסיתים לרצח ולביצוע פיגועי טרור נגד יהודים נענו על ידי פייסבוק בתשובה לקונית : "תודה על שהקדשת מזמנך כדי לדווח על משהו שעשוי להפר, לדעתך, את כללי הקהילה שלנו. ....בדקנו את הקבוצה שדיווחת עליה כמכילה דברי שיטנה או סמלי שיטנה וגילינו שהיא איננה מפרה את כללי הקהילה".

כעת, עד לתחילת התביעה בארצות הברית, יוצאים בשורת הדין ביוזמה חדשה: אם פייסבוק לא רואים את ההסתה - נביא אותה עד לביתו של מרק צוקרברג, שלא יוכל להתעלם. הדרך היצירתית: תליית שלטי חוצות מול ביתו של מייסד פייסבוק.

תחת הכותרת: "don’t kill us Zuckerberg" פתחו בשורת הדין בקמפיין איסוף כסף לשלט מול ביתו של מארק צוקרברג. בארגון כבר יצרו קשר עם משרדי פרסום בארצות הברית לתליית שלטים בקליפורניה, באזור ביתו של צוקרברג בפאלו אלטו. תג המחיר הראשוני לפרסום: 30 אלף דולר.

בעמוד הגיוס בהדסטרט כתבו המגייסים: "הפעם היחידה שמארק צוקרברג כן התערב בתכני השנאה - הייתה בפוסט שהעלה כאות תמיכה במוסלמים. ובכך חיווה דעה פוליטית לראשונה.

ואנחנו אומרים: אם מארק צוקרברג פוקח את העיניים - אנחנו לא ניתן לו לעצור כאן. אנחנו קוראים לכם לעזור לנו להרים שלט חוצות ענק מול ביתו של מארק צוקרברג, כדי שיראה על השלט את ההסתה בפייסבוק. אסור לנו להמשיך לאפשר למארק צוקרברג להתעלם מאיתנו. יחד נעצור את ההסתה בפייסבוק".

הקמפיין זוכה בינתיים להצלחה מרשימה ותוך כשעה נאספו כבר כמה אלפי שקלים לטובת המטרה. ניצנה דרשן לייטנר, יו"ר ארגון שורת הדין, הסבירה: "מדהים לגלות שאחרי רצח של קרוב ל-30 ישראלים מאז אוקטובר, המונעים מהסתה פרועה ברשתות החברתיות, פייסבוק ממשיכה להתעלם מההסתה לאלימות כנגד ישראלים, בה בשעה שהיא מראה כי היא מסוגלת ויכולה להסיר הסתה כשהיא מחליטה לעשות כך. אנו דורשים שפייסבוק יתחילו פרואקטיבית למנוע את ההסתה הפלשתינית לטרור מעל דפיה, יעזרו בטכנולוגיות המתקדמות שלהם לאתר ולהוריד קריאות לרצח ישראלים, וינטרו תמונות וקטעי וידאו המעודדים מעשי טרור כנגד יהודים. אנו ננקוט בכל דרך להגן על אזרחי ישראל"

[embed]

]