מחאה יצירתית? גלילי נייר טואלט בועדת הכנסת

"הממשלה מתייחסת לגליל כמו אל גליל נייר טואלט" טענו התושבים שהוצאו מהדיון תוך זמן קצר. ח"כ סמוטריץ' הגיש בקשה לדיון מהיר בנושא תקציב הצפון, אדלשטיין אישר וראשי סיעות הכנסת תמכו

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 31/10/16 12:19 כט בתשרי התשעז

מחאה יצירתית? גלילי נייר טואלט בועדת הכנסת
ערוץ הכנסת, צילום: ערוץ הכנסת

נציגי ההתיישבות בגליל הגיעו היום לכנסת והשתתפו בדיון בועדת הכספים, הנציגים מחו על הפרת הבטחת הממשלה בנוגע להעברת 18 מיליארד ש"ח לפיתוח הגליל במסגרת התכנית הלאומית לפיתוח הצפון.

באמצע הדיון, תוך כדי דבריו של שר האוצר, משה כחלון,החלו הנציגים לזרוק גלילי נייר טואלט אל אמצע שולחן הדיונים, הנציגים זעקו כי כך הממשלה מתייחס לגליל- כאל גליל נייר טואלט. הנציגים הוצאו מהדיון, אך השר כחלון אמר כי ייפגש עם ראשי הראשויות ועם השר לפיתוח הנגב והגליל, אריה דרעי, וימשיך לקדם תכנית מימון לפיתוח הצפון.

בתוגבה דרש ח"כ בצלאל סמוטריץ', שלקח חלק בכתיבת התכנית הלאומית, דיון מהיר בנושא השמטתה מתקציב המדינה. סמוטריץ' יזם דיון בנושא בזמן פגרת הכנסת, טרום החגים, אך הדיון לא יצא אל הפועל. בעקבות האירועים היום בועדת הכספים יזם ח"כ סמוטריץ' בקשה לדיון מהיר, שהוגשה ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, ואושרה על ידו.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/103120164586.mp4[/embed]

בקשתו של סמוטריץ' זכתה לתמיכה גורפת מימין ומשמאל. "אושר עכשיו בנשיאות הכנסת דיון מהיר על השמטת התכנית הלאומית לצפון מהתקציב. במהלך הדיון ביקשו כולם להצטרף. קונצנזוס של כל הסיעות היהודיות בכנסת" כתב ח"כ סמוטריץ' בעמוד הטוויטר שלו. "למיטב זכרוני, הדיון המהיר הרחב ביותר עד כה בקדנציה הזו. מתקשה לראות את הממשלה מתעלמת מדרישה חוצת מפלגות כזו. גאה על חלקי בגיבושה" הוסיף ח"כ סמוטריץ'. הדיון המהיר בנושא נקבע ליום רביעי הקרוב.

לאחר שנים בהם הובטח לתושבי הצפון שיקבלו את התקציב הנדרש, בסך 18 מיליארד ש"ח, שמטרתו פיתוח וקידום מנועי צמיחה כלכליים, יצירת מקומות עבודה, קידום מרכזי מחקר בצפון ועוד, התגייסו כל סיעות הממשלה למען אישור התקציב.

מדינת ישראל השקיעה מיליוני שקלים במשך השנים האחרונות בפיתוח הנגב, אך איזור הצפון קופח תקציבית וסבל מבעיות תעסוקה רבות והגירה שלילית, התכנית הלאומית מהווה גלגל הצלה ראשוני לתושבי הצפון. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, אריה דרעי, נפתלי בנט ועוד בכירים בממשלה הנוכחית ובקודמת, הבטיחו כי תושבי הצפון יקבלו את התקציב הנדרש לשיקומו, אך הדבר טרם בוצע.

[embed]

]

בחודשים האחרונים ניהלו תושבי הצפון יחד עם ראשי הערים, מאבק מתמשך להסדרת התקציב לתכנית, רק הבוקר יצאו מהצפון 17 אוטובוסים מלאים באנשים שהגיעו להפגין מול הכנסת בנושא תקצוב הגליל.

יו"ר מר"צ, ח"כ זהבה גלאון, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי "מפגינים הגיעו מהצפון במיוחד לירושלים, זורקים עכשיו בוועדת הכספים ניירות טואלט. הם צודקים. אפשר לדבר על צמיחה כמה שרוצים, אבל הצמיחה הזו כבר שנים לא מגיעה לתושבי הגליל או הגולן, ובממשלה יודעים את זה. במיוחד מרתיח לראות את נתניהו מוכן להעלים מיליארדים כדי לחסל את תאגיד השידור בזמן שהוא לא מוכן להקצות שקל לתכנית לשיקום הצפון".