מחאה בבית שמש: תנו לנו לפתוח גן ממלכתי דתי

קבוצה של עשרות הורים דתיים לאומיים מבית שמש רוצים לפתוח גן ממ"ד. יש אישור ממשרד החינוך, יש מספיק רישום אך העירייה מערימה קשיים בתואנה שהאזור חרדי. שמואל שטח: "הבעיה היא בכל הארץ"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/08/16 10:56 ה באב התשעו

מחאה בבית שמש: תנו לנו לפתוח גן ממלכתי דתי
יוסי ינקילביץ, צילום: יוסי ינקילביץ

הבוקר הפגינו קבוצת הורים מול עיריית בית שמש במחאה על כך שלא מקצים להם גן ממלכתי דתי.

ע"פ אחד ההורים, יוסי ינקלביץ', הוא פנה לפני מספר חודשים לעירייה בבקשה לפתוח גן ממ"ד בשכונה "בתי בת 3 אשר אמורה לעלות בשנה הבאה לגן טרום חובה. פנינו לעיריה בחודש פברואר על מנת לרשום אותה. אך לצערנו התברר לנו כי בשכונה לא קיים כלל גן עירוני". לדברי יוסי, הסיבה שבגינה סירבו בעירייה לבקשתם היתה שהשכונה היא חרדית, "ביקשנו את תגובת העיריה והם מסרו לנו שבהתאם לאופי השכונה אשר הינה חרדית כל הגנים בשכונה הם של עמותות פרטיות".

יוסי לא ויתר והחל לגבש קבוצה של עשרות בעלי צרכים דומים לשלו, "גיבשנו קובצת הורים של כ-35 ילדים. ע"מ להוכיח כי השכונה אינה הומוגנית כטענתם, אך לצערנו לא התקדם העניין ולא התייחסו כלל לבקשתנו". לדבריו הם העבירו את הפניה למשרד החינוך אך ללא הועיל. "פנינו להנהגת הורים היישובית למתן גיבוי לבקשתנו. הם העבירו את זה לטיפול משרד החינוך אשר התערב ובדק כי פנייתנו מוצדקת .ואף העביר את אישורו למתן תקציב למבנה ממ"ד אך העירייה סירבה לפתרון".

לטענתו גם כשהוצע פתרון ממשי העירייה מייד טרפדה אותו, "הממונה על אגף החינוך הציע כפתרון שיעמידו לרשותינו דירה אשר קיים בה גן עמותה כיום, אבל הוצע על הגן צו פינוי מבית משפט. הדבר מראה את הזלזול אשר אנו נתקלים בו עי אגף החינוך בעיריה".

לדבריו הוא נפגש עם מנכ"ל העירייה אשר הבטיח שהגן יקום אך הוא סירב להתחייב לכך בכתב מה שמעורר את ספקותיו של שמואל "מנכ"ל העירייה מבטיח שיהיה גן אבל בבית שמש הכל יכול לקרות. הם לא מוכנים להתחייב בכתב ומזה אנחנו מפחדים".

יו"ר נאמני תורה ועבודה, שמואל שטח, אמר בהפגנה כי "מקרים דומים מתרחשים תדיר בכל הארץ במקומות בהם קיימת חברה חרדית גדולה אשר דוחקת את הציבור הדתי החוצה. משרד החינוך חייב לאכוף את החוק ולהחיל את סמכותו על מנת שלא לאפשר לגורמים קיצוניים לעצב לנו מרחבים על טהרת מגזר זה או אחר".

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה: "בניגוד לפרסומים, העירייה פועלת להקמת גן ממלכתי דתי בשכונה החדשה".