מזנון הקונגרס בארה"ב יתחיל להגיש אוכל כשר

במטבח בוושינגטון עדיין לא מוכנים לוותר על החזיר בתפריט, אך לצידו יוגשו גם כריכים וחטיפים כשרים, במהלך אותו שקודם על ידי שליח חב"ד לבירת ארה"ב

חדשות כיפה אורי פולק 15/11/11 13:54 יח בחשון התשעב

מזנון הקונגרס בארה"ב יתחיל להגיש אוכל כשר
UpstateNYer -cc-by-sa, צילום: UpstateNYer -cc-by-sa

היהודים משתלטים על הקונגרס האמריקאי: מזנון הקונגרס בארה"ב יתחיל להגיש בקרוב גם אוכל כשר, זאת בעקבות ריבוי אנשי הסגל היהודיים העובדים במקום ובעקבות לחץ שהפעיל שליח חב"ד לוושינגטון, הרב לוי שמטוב.

המזנון אמנם ימשיך להגיש גם מזון לא כשר כחלק מהתפריט שלו, אך לצידם יוגשו עם סנדוויצ'ים וחטיפים כשרים, מהם יוכלו ליהנות גם אנשי קונגרס יהודיים כמו מנהיג הרוב בבית הנבחרים אריק קנטון או הסנטור ג'ו ליברמן - השומר כשרות כאורתודוקס בקונגרס.

שליח חב"ד לוושינגטון, הרב שמטוב, הסביר ל"הארץ" כי "יש ארגונים שנדרשו שלוש שנים להסביר להם למה חשוב שלאנשים תהיה בחירה. אבל בגדול, אני חושב שהדינמיקה השתנתה. באירועים עבור הקהילה היהודית בבית הלבן התחלנו להכשיר את כל המטבח וזה לא פשוט. אבל אחרי שהצלחנו לעשות את זה בבית הלבן, אי אפשר להגיד יותר שזה בלתי אפשרי. זה לא פשוט, אולי זה יקר יותר, אבל זה לא בלתי אפשרי".

הרב שמטוב עצמו נאלץ מספר פעמים למצוא פתרונות כשרות באזור הקונגרס. "זה לא נעים כשחייבים להביא לך מנה כשרה במיוחד, להביא אוכל מהבית או לוותר על אוכל בכלל כשאתה מבלה במקום שעות", הוא מתאר, "אני די מתלהב מזה שליהודים תהיה סוף סוף אפשרות לאכול בלי לחשוש ממה שמתחבא בתוך הסנדוויץ'".

שליח חב"ד ציין כי בעבר "היו תקריות לא נעימות באירועים רשמיים כשאנשים גילו שאכלו אוכל לא כשר. הפעם אני חושב שיש הרבה יותר עניין ותמיכה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן