מזכ"ל מרצ ביקש לבטל תביעה נגד ארגון "חוננו"

מזכ"ל מרצ, מוסי רז, ביקש השבוע מבג"ץ למשוך את עתירתו נגד ארגון חוננו, בה טען כי הארגון מסייע לפעילות טרור

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 23/02/16 10:16 יד באדר א'

מזכ"ל מרצ ביקש לבטל תביעה נגד ארגון "חוננו"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

איש השמאל מוסי רז, מזכ"ל מרצ, ביקש השבוע מבג"ץ למשוך את עתירתו נגד ארגון "חוננו" יום לפני שבג"ץ היה אמור לדון בסוגיה. רז, שהוצב במקום השישי ברשימת מרצ לכנסת אך לא נבחר, ביקש לבטל את הפטור ממס שניתן לארגון לצורך קבלת תרומות, בטענה שמדובר בארגון המסייע ומעודד, כך לפי טענתו, למבצעי פעולות טרור.

מוסי רז החליט להגיש את עתירתו 4 ימים לפני הבחירות האחרונות במרץ 2015, במה שנראה לפי טענות ארגון "חוננו" כניסיון לעשות מהגשת העתירה הון פוליטי, ולהשתמש לשם כך בבית המשפט הגבוה לצדק.

בתגובת עו"ד פרופ' אביעד הכהן, דיקן המרכז האקדמי "שערי מדע ומשפט" שייצג את ארגון "חוננו", נאמר כי יש לדחות את העתירה על הסף ולחייב את העותר בהוצאות. לטענת פרופ' הכהן, העתירה הייתה חסרת כל בסיס, מבחינה עובדתית ומשפטית כאחד, וכללה נתונים שגויים שהיה בהם כדי להטעות את בית המשפט ועלו כדי חוסר ניקיון כפיים של ממש.

בתגובותיהם לעתירה, שהוגשו לפני מספר ימים, דחו המשיבים לעתירה, רשות המסים וארגון "חננו" את טענות העותר על הסף, וטענו שאין בעתירה ולו ראשית בסיס. לבסוף, רז ביקש לדחות את מועד הדיון בפעם השניה, אולם משבקשתו זו סורבהף בחר לבקש את מחיקת העתירה ולסגת.