מזכ"ל "בני עקיבא" קרא לחניכים למזער נזק לסביבה בל"ג בעומר

באגרת ששיגר למדריכים ולחניכים קרא דני הירשברג לאחד מדורות, לשמור על מדורות קטנות ולהימנע משריפת חומרים המזיקים לסביבה

חדשות כיפה אורי פולק 09/05/12 11:50 יז באייר התשעב

מזכ"ל "בני עקיבא" קרא לחניכים למזער נזק לסביבה בל"ג בעומר
Miro-Foto-CC-BY, צילום: Miro-Foto-CC-BY

מזכ"ל תנועת "בני עקיבא", דני הירשברג, קורא היום (ד') לכלל מדריכים וחניכי "בני עקיבא", לנהוג באופן ידידותי לסביבה ולמזער נזקים סביבתיים במהלך מדורות ל"ג בעומר אשר תתקיימנה הערב.

בראשית דבריו מדגיש הירשברג כי ל"ג בעומר הינו בראש ובראשונה "חג ואירוע חינוכי, מעבר להווי לכיף ולחוויה החברתית, שיש להן חשיבות רבה, יש לתת את הדעת ולחשוב כיצד מעבירים בערב חשוב זה את המסרים החינוכיים הראויים, החל בעובדה שמדורה נפתחת בתפילת ערבית ובספירת העומר". כמו כן הוא ציין כי יש להדגיש את "הקשר שבין יום זה לרבי עקיבא ורבי שמעון בר יוחאי, תלמידו ולמגפה שאירעה בדורו של רבי עקיבא בה נספו עשרים וארבע אלף תלמידיו".

"מדורה היא הזדמנות פז המזמינה את העיסוק בכלל הגדול של 'ואהבת לרעך כמוך'", ציין הירשברג, שהדגיש כי "מעבר לכל זה שימת לב לחניך כפרט, מי מוזמן למדורה, מי שותף ומי לא, יש לזכור כי אנו אחראים לא רק לחניכים היושבים סביב 'מדורת השבט' אלא גם לאלו שלא נמצאים שם וחובתנו לעשות כל מאמץ לצרפם למעגל".

הירשברג קרא לחניכים להסתפק במדורות קטנות אשר מזהמות פחות את הסביבה וכמו כן לאחד מדורות בין שבטים על מנת לצמצם בזיהום האוויר. הוא ציין כי יש להימנע משריפת פלסטיק, עצים מעובדים, עצים צבועים או מצופים פורמייקה, שכן כל אלו משחררים לאוויר רעלים ומזהמים את הסביבה. "אספו עצים זרוקים, שיירי גזם ואל תכרתו יערות בניסיון להשיג כאלו", הוסיף הירשברג, שהזהיר את חניכיו גם מפני גזילת עצים כחלק מההיערכות למדורה. כמו כן קרא מזכ"ל "בני עקיבא" לשימוש בכלים רב פעמיים, שכן "זה גם ככה לא החג הכי אקולוגי בעולם".