מזכ"ל "בני עקיבא": למה נתוני הגיוס לא כוללים את השירות הלאומי?

דני הירשברג פנה לח"כ זבולון אורלב, בקריאה לכלול את בנות השירות הלאומי במדד נתוני הגיוס הארצי. "אי הכללתן בנתונים הוא בעיניי עיוות ערכי ומוסרי", טען

חדשות כיפה אורי פולק 19/02/12 13:43 כו בשבט התשעב

מזכ"ל "בני עקיבא": למה נתוני הגיוס לא כוללים את השירות הלאומי?
יחצ, צילום: יחצ

מזכ"ל תנועת "בני עקיבא", דני הירשברג, פנה היום (א') לח"כ זבולון אורלב, זאת בטענה כי נתוני הגיוס של הנוער בישראל שהתפרסמו באחרונה לא כללו את האוכלוסיות המשרתות והמשרתים בשירות הלאומי והאזרחי.

מהנתונים התברר כי במקומות בהן פועלות אולפנות ישנו אחוז מתגייסים נמוך. נתון זה גרם למזכ"ל בני עקיבא דני הירשברג לחקור את הנושא לעומק ולגלות כי בנות השירות הלאומי אינן נמנות בסקר המתגייסים השנתי. הירשברג טען במכתבו לאורלב, המשמש כיו"ר ועדת המשנה לחינוך הדתי ולתרבות תורנית, כי מדובר בהדרת בנות השירות הלאומי.

"כמזכ"ל תנועה שמרבית חניכותיה הולכות לשירות לאומי משמעותי למען החברה, אני רואה בעניין הדרת השירות הלאומי זלזול בחשיבותו, ופגיעה קשה במפעל החשוב הזה ובמשרתים בו", טען הירשברג במכתבו.

הירשברג הוסיף כי "נראה לי שאין צורך להכביר מילים על תרומתן של בנות השירות הלאומי לחוסן הלאומי, למערכות החינוך, הרווחה, הבריאות והביטחון של מדינת ישראל ועובדת אי הכללתן במדד זה הוא בעיניי עיוות ערכי ומוסרי". לדבריו, בשיחות שערך עם ראשי ערים ורשויות מקומיות הביעו אותם נציגים אכזבה ומורת רוח מכך שהמדד המדרג את אחוזי הגיוס נמוך באחוזים רבים בשל העובדה שהוא לא כולל את המשרתים בשירות הלאומי.

"אבקש את התערבותך לפרסום מדד רשמי אחת לשנה הכולל בתוכו את המשרתות והמשרתים בשרות הלאומי והאזרחי יחד עם המשרתים בצה"ל, מדד שישקף את המציאות כראוי", חתם הירשברג את מכתבו.