מזכ"ל "בני עקיבא": כל העם חייב להיות שותף לנשיאה בעול הביטחוני

דני הירשברג ביקר ב"מחנה הפראיירים" שהוקם במחאה על הארכת "חוק טל", זאת על מנת להזדהות במאבקם של המפגינים. "להיות שותפים לנשיאה באחריות הלאומית, מבלי לפגוע בלימוד תורה", אמר

חדשות כיפה אורי פולק 26/01/12 14:31 ב בשבט התשעב

מזכ"ל "בני עקיבא": כל העם חייב להיות שותף לנשיאה בעול הביטחוני
יחצ, צילום: יחצ

דני הירשברג, מזכ"ל תנועת הנוער "בני עקיבא", ביקר היום (ה') במאהל המחאה של אנשי המילואים הדורשים שיוויון בנטל הגיוס לצה"ל, זאת על מנת להזדהות במאבקם של יושבי המאהל ולהביא את קול התנועה וקול הציבור הדתי בנושא זה.

הירשברג נפגש עם יושבי המאהל ואמר להם כי "תנועת 'בני עקיבא' לא מתערבת בתחום הפוליטי, אבל כתנועה שמחנכת ללימוד תורה מוגבר וגם לשירות העם בכל דרך, צבאית ולאומית, אנחנו מאמינים כי חייב להימצא פתרון בו כל העם יהיה שותף לנשיאה בנטל האחריות הלאומית, מבלי לפגוע בלימוד התורה". לדברי הירשברג, "הפתרון הוא לא רק מוסרי אלא הוא גם מפתח הכרחי לאחדות העם".

המאהל הוקם הבוקר במתחם הרכבת "ארלוזרוב" בתל אביב, במחאה על "חוק טל" הצפוי לזכות לארכה נוספת של שנה, ביום ראשון הקרוב. . החוק קובע שלתלמידי הישיבות יהיה פטור גורף משירות בצה"ל, ומכל שירות שהוא למען מדינת ישראל.

המחנה הוקם תחת הכותרת "מחנה הפראיירים" ולדברי מקימיו מדובר במחנה צבאי "של מילואימניקים, אבות, אמהות, שמיניסטים, וכל מי שמרגיש פראייר". הם הוסיפו כי "במדינת ישראל כולם צריכים לשרת, נמאס לנו לשאת בנטל. המיעוט קובע לרוב מה לעשות. מצד אחד שולחים אותנו לקרב ומצד שני מסובבים לנו את הסכין בגב".

למקום הגיעו, במקביל לביקורו של מזכ"ל "בני עקיבא", גם חברי כנסת ואישי ציבור, בין היתר יושבת ראש האופוזיציה ציפי לבני, חבר הכנסת אבי דיכטר, והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי.