מזכ"ל בני עקיבא העולמית: מדוע יהודי העולם עדיין בגלות?

הרב נעם פרל, מזכ"ל התנועה, הנחה את השליחים לעסוק במהלך החג בחשיבותה של העלייה לארץ. "בזמן 'הסדר' הלבבות נפתחים וזה הזמן לדרוש עלייה", הוא אומר

חדשות כיפה אורי פולק 05/04/12 15:38 יג בניסן התשעב

מזכ"ל בני עקיבא העולמית: מדוע יהודי העולם עדיין בגלות?
stevecadman-cc-by-sa, צילום: stevecadman-cc-by-sa

העם היהודי יסב מחר (ו') לשולחן הסדר - מסביב לעולם: שליחי "בני עקיבא" בקהילות היהודיות השונות נערכים בימים האחרונים לקראת האירוע המרכזי שיהווה נקודת שיא בפעילות החינוכית בקהילה היהודית.

בסן פרנסיסקו שיתפו השליחים פעולה עם בנות השירות של "בת עמי" והם יארחו 130 אורחים ל"סדר", הנחשב לגדול ביותר מבין כלל הסניפים של "בני עקיבא" העולמית. בסניף "בני עקיבא" שבטורונטו יקיימו השנה "סדר שוקולד" יחד עם חניכי שבט "יובל", באמצעותו יעסקו השליחים במהותו של סדר הפסח, על טהרת השוקולד.

החניכים בלוס אנג'לס התנדבו במהלך השבוע באריזת ארוחות חג למשפחות נזקקות במסגרת ארגון "תומכי שבת". בברזיל, באווירת הקרנבלים, יתחפשו השליחים ליהודים שעלו ממצרים על מנת לספר את הסיפור בצורה מוחשית. במקביל, בגרמניה, יקרינו את הסרט "נסיך מצרים" בפני סטודנטים יהודיים - ויקנחו בפלאפל אותנטי.

בסניף התנועה במלבורן שבאוסטרליה, כמיטב המסורת היהודית-מקומית, יערכו השליחים ערב ברביקיו בו ישתתפו מאות רבות מבני הקהילה היהודית, שלאחר שניקו את המטבח מחמץ יבואו להשביע את רעבונם ולשמוע מהלכות הפסח.

הרב נעם פרל, מזכ"ל תנועת "בני עקיבא" העולמית, ציין כי "אנחנו מבקשים שהדגש בכל הסדרים אשר מנוהלים על ידי השליחים שלנו יהיה 'בכל דור ודור חייב אדם לראות עצמו כאילו הוא יצא ממצרים'".

הרב פרל קרא לשליחים להעלות בקהילות את השאלה "מדוע יהודי העולם עדיין במצרים, עדיין בגלות. בזמן ה"סדר", הלבבות נפתחים. זוהי שעת רצון, וזה הזמן לדרוש עלייה. אין לנו היהודים עניין בארגון סידורי אבטחה לקיום חגיגות הסדר. כי אין מקום בטוח כמו ארץ ישראל".