מזכירות עפרה: קוראים לכולם להגיע לעמונה ביום פקודה

לאחר הביקורות והמתחים לצד התמיכה, בעפרה קוראים לכל התושבים להגיע לעמונה ביום פקודה "ולקחת חלק במחאה פסיבית נגד הפינוי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/12/16 23:15 יז בכסלו התשעז

מזכירות עפרה: קוראים לכולם להגיע לעמונה ביום פקודה
מטה מאבק עמונה, צילום: מטה מאבק עמונה

למרות המחלוקות עפרה למען עמונה. לאחר שהרב גיסר ותושבים נוספים מעפרה, העבירו ביקורת על החלטת תושבי עמונה לדחות את המתווה החדש שהוצע להם, ולאחר שיהודה עציון ענה במכתב תגובה אוהד משלו, מזכירות עפרה יוצאת הערב (מוצאי שבת) בהודעה חד משמעית שקוראת לתושביה לעמוד לצד שכניהם ביום פקודה.

"מועצת החברים, המזכירות וועד הפעולה, קוראים לכל תושבי עפרה לעלות לעמוהנ בשעת פקודה ולקחת חלק במחאה פסיבית נגד הפינוי". כך נכתב בהודעה מיוחדת שהוציאו ב'ועד פעולה עפרה'. בהמשך נכתב כי "מי שמסיבות שונות לא יעלה, נקיים שרשאת אנושית לכל אורך הכביש מעפרה לעמונה, או נצא למחאה בשער הישוב".

(צילום: צילום מסך)

נזכיר כי בשבוע שעבר, בעלון היישובי של עפרה לשבת הקרובה כתב הרב גיסר כי הוא מקווה שהחלטת תושבי עמונה לסרב למתווה שהוצע להם "לא תסיג אחור את דרך את מחוייבותם של גורמי שלטון ומשפט שכבר ביקשו לקדם, והרבה בזכות עמונה, באופן משמעותי ביותר, את מעמדנו המשפטי בקרקעות יהודה ושומרון: חוק ההסדרה, מימוש חוק נכסי נפקדים, פירוק וחלוקת שיתוף בקרקעות נפקדים, סעיף 5 בדבר הרכוש הממשלתי ביהודה ושומרון ומעמד ההתיישבות בכלל בכנסת ובזירות הבינלאומיות.

יש להתפלל ולעמול חזק כדי שפינוי עמונה לא יפגע בכל אלה. כאשר דוחים את החלטתם החכמה של זקני הרבנים וראשי הציבור הדתי-ציוני השרים והח"כים כולם ברור שאנו נשארים עם הנערים המתלקטים אל ההר מכל עבר. או אז גם הנערים שעל ההר לא ישמעו בעצת הזקנים שבמקום, ההתנגשות הזאת תרבה בקרב הנערים את עוינותם למדינה ולכל מוסדותיה ותבעיר בתוכנו מחלוקת גדולה וכואבת".

בסוף השבוע ענה לו תושב עפרה, יהודה עציון שכתב בתגובה "מפריעה וצורמת לי עד מאוד הקביעה כי "עמונה עומדת כרגע לבדה מול המדינה"; משמע: אנו זקני עפרה ניצבים עם המדינה, עמונה כנגדה ובמשתמע גם נגדנו - וזאת על אף ההוספה ש"נקבל את המשפחות באהבה" וכו'.

ריבון העולמים, והרי הדבר הוא הפוך! - לא עמונה נגד המדינה, אלא המדינה וזרועותיה נגד עמונה - בצו ההריסה והפינוי (ממשלה), בהתחייבות להרוס ולגרש (פרקליטות), בפסק דין חלוט "כמבוקש" בעתירת רשעים (בג"ץ), באימוני הלוחמים על מודל (מג"ב), ובאינספור תרגילי משפטנים אזרחיים וצבאיים שבישלו את הדייסה הזאת".