מוצאים חברותא בפייסבוק

קבוצת הפייסבוק "חברותא משו" משדכת בין לומדים ברחבי הארץ והעולם, ללימוד תורה משותף –אונליין. מייסד הקבוצה: מטרתנו העיקרית היא לקבוע עתים לתורה באמצעות הפייסבוק

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 16/08/12 08:54 כח באב התשעב

מוצאים חברותא בפייסבוק
Franco Bouly-cc-by-nd, צילום: Franco Bouly-cc-by-nd

אחרי שרון צברי עזב את ישיבתו באור עציון הוא החליט שלא לוותר על החברותא שלו. במשך שנה הם למדו חברותא באותה השעה אלא שלא באותו המקום, כל אחד ישב בביתו והלימוד התבצע באמצעות שיחות וידאו בסקייפ. ברבות הימים הכיר צברי בחור באמצעות הפייסבוק והציע גם לו חברותא בגמרא, שוב, באמצעות הסקייפ - אלא שאז הבריק לו רעיון: "אם זה אפשרי וטוב, מדוע שאנשים נוספים לא ירצו לעשות זאת?". "בדקתי ברשת אם יש היענות לצורך הזה וראייתי שזה לא קיים", מספר צברי, "אז החלטתי לפתוח קבוצה שתשדך חברותות".

לפני כחודש פתח צברי את הקבוצה החדשה והראשונה לשידוך חברותות הנקראת בשם "חברותא משו" וכבר הצליח לשדך עשרות חברותות ומבחינתו זו רק ההתחלה. הקבוצה שמונה כבר מעל 500 חברים עונה על צורך שמסתבר שקיים כבר שנים אך ללא מענה. רבים הם המבקשים ללמוד תורה עם חברותא אולם לא יודעים כיצד למצוא כזאת ואף לא תמיד באים מרקע של לימוד תורה כך שלא יכולים ללמוד לבד. הקבוצה "חברותא משו" היא המיזם הכלל ארצי הראשון ברשת לשידוך חברותות לכל המבקש והמבקשת ולכל סגנון למוד שתבחרו מאביי ורבא ועד רבי נחמן מברסלב.

"לקבוצה יש מטרה עיקרית והיא קביעת עיתים לתורה באמצעות הפייסבוק", מסביר צברי, "את זאת עושים ע"י מציאת חברותא אותה ניתן למצוא בקבוצה שלנו. הקבוצה רוצה להוות במה לדברי תורה, אמונה, הלכה ודיונים על נושאים תורניים כמו גם לתת עדכונים על שיעורי תורה ברחבי הארץ".

כל אדם המתחבר לראשונה לקבוצה מקבל הודעה המסבירה לו על אופי הקבוצה, מטרתה, והאפשרויות שהוא יכול לממש בה. כמו כן, הוא מקבל קישור לטבלה בה נרשמים חברי הקבוצה שם הם יכולים לכתוב את פרטיהם האישיים ואף לפרט איזו חברותא הם רוצים, באיזה ספר ללמוד ומה רמתם הלימודית. צברי בעצמו משדך חברים המתקשים למצוא חברותא ואף מנחה את החברותות בכל הנוגע לספרי לימוד.

"הקבוצה הפכה להיות מעין בית מדרש", מספר צברי, "יש הרבה אנשים שכותבים חידושים ומפרסמים בקבוצה וזה מאוד טוב כי אם אתה רוצה התייחסות לדברי תורה שלך זה מקום". לא מכבר כתבה אחת החברות שאלה האם לדעת חברי הקבוצה מותר לעלות על רכבת חשמלית בחו"ל שהרי גויים מפעילים אותה מה שיצר דיון הלכתי שלם סביב הנושא. צברי החליט לעלות על הגל ולקראת חודש אלול הפנה הבוקר שאלה לחברי הקבוצה שיצרה דיון מרתק, כך שאל: "האם האפשרות לתשובה בעצם מעניקה לגיטימציה לחטא?". אם גם לכם יש דעה בנידון או שבא לכם לפנק עצמכם בחברותא, צברי וחברי הקבוצה מחכים לכם.