מועצת רבני צהר דנה על היחס לרפורמים

מועצת רבני צהר נוהגת להתכנס אחת לכמה זמן ולדון בנושאים שונים על מנת לגבש עמדה ציבורית בנושאים שונים כגון תרומת אברים או יום ראשון כיום שבתון. כעת עומד על הפרק יחס התנועה אל הרפורמים ולצורך כך גם יו"ר הסוכנות, נתן שרנסקי הגיע כדי לנסות ולשכנע

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/16 17:34 י באב התשעו

מועצת רבני צהר דנה על היחס לרפורמים
קובי גדעון לעמ, צילום: קובי גדעון לעמ

בשבוע שעבר פתחה מועצת רבני 'צהר', הפורום הבכיר של ארגון הרבנים הציוני־דתי, בסדרה של דיוני עומק על היחס לתנועה הרפורמית. המועצה נפגשה במלון 'גני ירושלים', ובמשך ארבע שעות שמעו חבריה הרצאות בנושאים הללו. הרבנים גם קיימו דיון בנושא עם יושב ראש הסוכנות היהודית ויוזם מתווה הכותל נתן שרנסקי ועם פרופ' אדם פרזיגר מאוניברסיטת בר־אילן. כך נחשף השבת על ידי צביקה קליין, במקור ראשון.

על פי הפרסום ניסה שרנסקי להסביר 'למה מדינת ישראל צריכה לדבר עם הרפורמים'. כשהבהיר לרבנים: "60 אחוזים מיהדות אמריקה הם הזרמים הלא אורתודקסיים, אלפיים בתי כנסת (רפורמיים וקונסרבטיביים - צ"ק) בארה"ב ובקנדה, ו־1.5 מיליוני יהודים מגיעים מדי יום כיפור לבתי כנסת רפורמיים, קונסרבטיביים, רקונסקטרוקטיביים ושאר הזרמים הקטנים".

חלק מהרבנים הליברליים יותר ב'צהר' ביקשו לקחת כיוון שיקבל יותר את התנועה הרפורמית, ואילו רבנים אחרים ביקשו את ההפך הגמור. שרנסקי מצדו נקט עמדה ברורה. "אם מדינת ישראל סומכת כל העת על איפא"ק, אי אפשר להגיד לחבריה שהם לא יכולים להגיע לישראל ולהתפלל כמו שהם רגילים, או שהם אולי בכלל לא יהודים", הוא טען בפני רבני הפורום.

אף אחד מהמשתתפים באירוע לא הסכים לפרט מי היו הנוכחים, אך במועצת רבני 'צהר' חברים בין השאר הרבנים יובל שרלו, דוד סתיו, רפי פוירשטיין, ראם הכהן, יעקב מדן, בני לאו, ורבה של עפולה שמואל דוד. הגוף מונה בסך הכול ארבעים רבנים ממגוון קשת הדעות הציונית־דתית - החל בקוטב החרד"לי, עבור ברבני יו"ש וכלה ברבנים ליברליים מערי המרכז.

המועצה נפגשת מעת לעת כדי לדון בנושאים שעל סדר היום, ולאחר מכן לאשר החלטות מהותיות בשם הארגון. לשם הדוגמה, בין הנושאים שעלו לדיון במועצה בעבר היו הסכמי קדם־נישואין והשתלת איברים. רבני 'צהר' מקבלים פניות רבות על היחס לרפורמים, ובעקבות כך החליטו לדון בעניין. במועצה צפויים לדון באופן פרטני ביחס להקמת עזרה שוויונית בכותל, ולגבש עמדה מסודרת לגבי זרמים ביהדות ארה"ב.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן