מועצת יש"ע סיירה בגרעינים התורניים בדרום

זאת כחלק ממהלך אסטרטגי לחיבור בין ההתיישבות ביהודה ושומרון לבין פעילותם של הגרעינים התורניים

חדשות כיפה אורי פולק 21/06/11 14:33 יט בסיון התשעא

מועצת יש"ע סיירה בגרעינים התורניים בדרום
מועצת יש"ע, צילום: מועצת יש"ע

מועצת יש"ע ערכה אתמול (ב') סיור בגרעינים התורניים הפועלים באזור הדרום, בעיקר הגרעינים התורניים בבאר-שבע, באופקים ובאשקלון, זאת כחלק ממהלך אסטרטגי לחיבור בין ההתיישבות ביהודה ושומרון לבין פעילותם של הגרעינים התורניים, באמצעות הקרן להתחדשות קהילות בישראל.

מדובר במהלך שהחל למעשה כבר לפני כארבעה חודשים, כש-35 מראשי הגרעינים התורניים סיירו ביהודה ושומרון. כעת מדובר בביקור גומלין, בהמשך למפגשי העבודה שהתקיימו בין מועצת יש"ע לבין למנהלי הגרעינים של 'קרן קהילות'.

בגרעין התורני של אופקים ביקרו חברי מועצת יש"ע באתר בנייה בו עתידות לקום כ-70 יחידות דיור עבור חברי הגרעין התורני המקומי. אנשי המועצה נפגשו גם עם צביקה גרינולד, ראש הוועדה הקרואה באופקים (ראש העירייה בפועל), שהחמיא לתושבי יש"ע ואמר: "אני איש שמאל, אך מאמין שאתם הגורם הכמעט יחידי בארץ שמחנך לערכים, שיכולים לשנות את הטרנד מאינדיבידואליזם לערכים של ציונות ויהדות. יש לכם הרבה מה ללמד, לתרום ולסייע לגיבוש המערכת הערכית במדינה ואשמח מאוד אם ההתיישבות תהיה מעורבת בעשייה באופקים". דני דיין, יו"ר מועצת יש"ע, השיב לצביקה: "עם אנשים כמוך ניתן לנהל דיאלוג על בסיס ערכי משותף. אתה תורם למדינה בעשייה ערכית באופקים, ואנחנו באותו צד, באותו אוהל ציוני".

בישיבת ההסדר באשקלון נפגשו נציגי יש"ע והגרעינים של 'קרן קהילות' לדיון ערכי מסכם, בהשתתפות הרב אלישע וישליצקי, הרב עזריאל אריאל, ראש הגרעין באשקלון הרב אופיר כהן ומנהלו אליהו ראובן, מנכ"ל 'קרן קהילות' שי תובל, מנהל "משקפת" בני כהן ומנכ"ל עיריית אשקלון אברהם בן דוד.

"כשאנחנו יודעים שכל בוקר מעדכנים את נשיא ארה"ב על כל קרוואן שזז אצלנו בשטח, זה מרגיל אותנו לחשוב שאנחנו ביש"ע 'קרביים' ומצילים את העולם וכל השאר 'ג'ובניקים', אבל האמת היא שאנחנו לא החלוצים היחידים ויש לנו הרבה מה ללמוד מהעשייה הנפלאה כאן. כולנו כאן לאותה המטרה", אמר יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, כשציין כי התחושות שלו לאחר הסיור הינן "צנועות יותר", כהגדרתו.

גם הרב אלישע וישליצקי ציין במהלך סיור כי "מדינת ישראל נמצאת בפרשת דרכים. הצימאון גדול, אך הסדקים גדולים גם הם, ולכן על כולנו לשנות את התפיסה לאחריות לאומית, שמסוגלת להפיל את המחיצות ותמשוך אל העגלה גם את מי שלא בהכרח מזוהה עם יש"ע או עם הגרעינים"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן