מועצת יש"ע: נתניהו נכנע לדרישות השמאל הקיצוני

במועצת יש"ע הופתעו מהכרזת ראש הממשלה על פינוי שכונת גבעת האולפנה בבית אל. גורם בכיר במועצה אמר לכיפה "נתניהו נכנע, עשרות בתי יהודים ברחבי יהודה ושומרון – בסכנה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 02/06/12 22:26 יב בסיון התשעב

מועצת יש"ע: נתניהו נכנע לדרישות השמאל הקיצוני
עדי, צילום: עדי

גורם בכיר במועצת יש"ע מגיב הערב (שבת) להחלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על פינוי שכונת גבעת האולפנה בבית אל - הודעה שהפתיעה במוצאי השבת גם את מועצת יש"ע ואת בכירי ההתיישבות.

גורם בכיר במועצה מסר לכיפה כי "מכבסת המלים של לשכת ראש הממשלה מטשטשת את העובדה כי בכוונת הממשלה להיכנע לדרישות השמאל הקיצוני ולהרוס כבר בחודשים הקרובים עשרות בתי יהודים ברחבי יהודה ושומרון, על אלפי הילדים המתגוררים בהם".

לטענת הגורם, הדרך היחידה לשים קץ למסע הרס זה, היא חקיקת חוק ההסדרה ביום רביעי הקרוב. "החוק קובע כי פיצוי בעל הקרקע הוא המענה הצודק והמוסרי, ולא הרס בתים על יושביהם. הרס הבתים אינו רק "גזירה שהציבור אינו יכול לעמוד בה", כהגדרת ראש הממשלה בעצמו, אלא גזירה שהציבור מסרב לעמוד בה ויפעל נגדה בכל כוחו".

יו"ר "האיחוד הלאומי", ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ, אמר לכיפה כי "לא מדובר בהריסת שכונת האולפנה בת 12 השנים, אלא במהלך דומינו שפירושו הרס תשעת אלפי בתים שנבנו כחוק על ידי ממשלת ישראל במהלך 45 השנים האחרונות על קרקעות בסטטוס דומה וזהה לשל שכונת האולפנה".

כצל'ה ציין כי מדובר על חמישית מההתיישבות ביהודה ושומרון, בהיקף של כ-70,000 יהודים ו"מחיקת יישובים שלמים מעל פני האדמה, פי עשרה מגוש קטיף, מגה התנתקות". לדבריו, "אין כל ספק שכל מי שחרד לגורלו של עם ישראל ושל הציונות ולא רוצה להיות שותף לפירוקה של מדינת ישראל, יצביע ביום רביעי בעד חוקי ההסדרה אשר יעברו ברוב גדול. ברי לנו כי הדבר יהיה גם בהסכמת ראש הממשלה".