מועצת יש"ע משיבה ל"שלום עכשיו"

מועצת יש"ע פרסמה נייר עמדה המגיב לקמפיין ארגון השמאל, שקרא לקיצוץ מאסיבי בתקציב ההתנחלויות. במועצה טוענים: "יוזמות השלום עלו לנו הרבה יותר מכל ההתיישבות גם יחד"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 29/04/13 14:48 יט באייר התשעג

מועצת יש"ע משיבה ל"שלום עכשיו"
עמית אבידן, ויקיפדיה עברית, צילום: עמית אבידן, ויקיפדיה עברית

מועצת יש“ע מפרסמת היום (ב‘) נייר עמדה מפורט המתייחס לשאלת תקציב ההתנחלויות ביהודה ושומרון, זאת כמענה לקמפיין ארגון השמאל ”שלום עכשיו“, שהחל לפני כשבוע ברשתות החברתיות וקורא לשר האוצר החדש, יאיר לפיד, להביא לקיצוץ ניכר בהשקעה בתשתיות בהתנחלויות - בטענה כי הן זוכות למימון גבוה הרבה יותר מיתר היישובים בישראל.

במועצת יש“ע, שהציגו היום נתונים שמנסים להוכיח את טעותם של אנשי ”שלום עכשיו“, טוענים כי המימון הגבוה למוסדות חינוך נובע מהעובדה כי ביהודה ושומרון מתגוררת אוכלוסייה צעירה יותר, הזקוקה למוסדות חינוך רבים יותר, מתוך ”חוק חינוך חובה“. ”לפי ’שלום עכשיו‘ ההשקעה הגדולה בתקציבי חינוך לתלמיד ביו"ש היא פי 2 מתלמיד אחר בארץ. מקריאת האותיות הקטנות מגלים שהמספרים ששלום עכשיו מציגים לא כוללים את תושבי בית"ר עילית ומודיעין עלית. בערים אלו מתגוררים כ-50,000 ילדים. נתון זה היה מוריד את ההשקעה בילד ביו"ש לרמה הממוצעת בישראל. זה לא נוח לשלום עכשיו, אז אפשר לעשות מניפולציה“, מסבירים במועצה.

באשר לטענת ”שלום עכשיו“ על מימון תקציב ההסעות ממוגנות הירי, טוענים במועצה כי מדובר בהוצאה ביטחונית שהיא פועל יוצא של הסכם אוסלו. ”לפי ההגדרות המוזרות של ’שלום עכשיו‘, גם את עלות מבצע עופרת יצוקה ומבצע עמוד ענן צריך להחשיב כהשקעה בתושבי הנגב, כמו גם את מיגון בתי ספר וגני ילדים בעוטף עזה והפעלת סוללות כיפת ברזל“.

מנגד, טוענים במועצת יש“ע כי מי שמבזבז כספים למדינה הוא דווקא ארגון השמאל שתוקף אותם. ”‘שלום עכשיו‘, יחד עם ארגוני שמאל קיצוני אחרים, עוסקים כל השנה בניסיונות לפגוע בהתיישבות - כגון הגשת בג"צים נגד ישובים ומאחזים, דיווח לאמריקאים על כל התחלות הבניה, עידוד חרם על מוצרים מיו"ש ועוד. את התוצאות של פעילות זו משלמים אזרחי מדינת ישראל“.

בשורה התחתונה, טוענים המתנחלים כי ההוצאות הכלכליות הכבדות באמת הן אלו שנבעו מאימוץ יוזמות שלום משמאל - ולאו דווקא התנחלויות. במועצה טוענים כי נזקי הסכמי אוסלו כולל מתקפות הטרור והאינטיפאדה - מוערכים ב-30 מיליארד שקלים, ההתנתקות גבתה 13 מיליארד שקלים מקופת המדינה, מיגון עוטף עזה עלה כמיליארד שקל וזאת יחד עם עלות מבצע ”עופרת יצוקה“ ו“עמוד ענן“ המגיעים יחד לסך של כ-7 מיליארד שקלים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן