מועצת יש"ע הגישה תלונה נגד "הארץ" בגין הסתה לאלימות

במועצה הביעו זעם בעקבות מאמר שהתפרסם ב"הארץ", בו כתבה העיתונאית עמירה הס כי "ידויי אבנים הוא זכות וחובה מולדות של מי שנמצא תחת שלטון זר"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 03/04/13 14:19 כג בניסן התשעג

מועצת יש"ע הגישה תלונה נגד "הארץ" בגין הסתה לאלימות
cc-by-Novecentino, צילום: cc-by-Novecentino

מועצת יש“ע הגישה היום (ד‘) תלונה למפקד מחוז ירושלים נגד עיתון ”הארץ“ ונגד העיתונאית עמירה הס, זאת בגין הסתה לאלימות. בפניית המועצה, שנשלחה על ידי יו“ר מועצת יש“ע אבי רואה ומנכ“ל המועצה רון שכנר, דורשים השניים לפתוח בחקירה נגד העיתון ולהעמיד לדין את כותבת המאמר.

בתלונה שהגישו במועצת יש“ע נטען כי "המאמר שפורסם היום בהארץ הוא שיר הלל לידוי אבנים ומתן לגטימציה להם. המאמר מתעלם מהיות יידוי אבנים מעשה עבירה חמור המסכן את אזרחי ישראל באיום חיילים ואזרחים, מעשה שגרם למוות ופציעה קשים (ובהקשר זה נזכיר את אשר פלמר ובנו הי"ד אשר רוצחם "מיידה האבן" הורשע אך אתמול ברצח, כמו גם את התינוקת אדל ביטון הנאבקת עדיין על חייה מידוי אבן)“.

תלונת המועצה הוגשה בעקבות מאמר שהתפרסם היום ב“הארץ“, בו כתבה עמירה הס כי "יידוי אבנים הוא זכות וחובה מולדות של מי שנמצא תחת שלטון זר. יידוי אבנים כפשט וכדרש, מטאפורה להתנגדות". עוד כתבה הס כי ”הרבה פעמים יידוי האבנים בפועל נובע משעמום, עודף הורמונים, חקיינות, התרברבות, תחרות. אבל בתחביר הפנימי של יחסי שולט־זר נשלט - יידוי אבנים הוא מלת התואר לנושא: נמאסתם, יא כובשים. הרי בני התשחורת יכלו לבחור אופנים אחרים כדי לשחרר הורמונים, במקום להסתכן במעצרים, קנסות כבדים ואף פציעה או מוות“.

הס אף ציינה כי ”גם אם הזכות והחובה מולדות, יש ללמוד ולפתח את אופני העמידה וההתנגדות, כלליה וסייגיה (סייג לדוגמה: הבחנה בין אזרחים לנושאי נשק, בין ילדים ללובשי מדים. ועוד סייג: מוגבלותו של הנשק וכישלונותיו בעבר). הגיוני היה שבבתי הספר הפלסטיניים יעבירו לתלמידים שיעורים בסיסיים בהתנגדות: איך לבצע פעולות חומה ומגדל המוניות בשטח C... ניסיון מימוש המוני של הזכות לחופש התנועה... אלו שיעורים שלא היה מזיק גם למבוגרים יותר לעבור“.