מועצת יש"ע: אובמה מביא להנצחת הסכסוך

בימין מגיבים בחריפות לנאומו המיוחד של נשיא ארה"ב, אשר קבע כי מדינה פלסטינית תתבסס על קווי 67'. בני קצובר: "אובמה מכין לנתניהו מלכודת"

חדשות כיפה אורי פולק 19/05/11 00:00 טו באייר התשעא

מועצת יש"ע: אובמה מביא להנצחת הסכסוך

בימין מגיבים בתקיפות לנאומו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אשר התייחס הערב (ה') בנאום מיוחד לתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. אובמה קבע כי לדעתו המשא ומתן על כינונה של מדינה פלסטינית אמור להסתיים בגבולות קבועים המבוססים על קווי 67'.

במועצת יש"ע אמרו הערב כי הצעתו של אובמה למשא ומתן על בסיס גבולות 67' מבלי שהפלסטינים מוותרים על זכות השיבה, "תביא בהכרח למיליוני פליטים על גדרות כפר סבא ולהנצחת הסכסוך". המועצה ציינה כי "יש לדרוש הכרה בישראל יהודית תחילה".

גם יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר, התייחס לכך ש"אובמה מכין לנתניהו מלכודת לפיה יסכמו את נושא הגבולות וכמובן ששטח שיהיה מיועד למסירה יהיה אסור בבניה ולאחר מכן יוכלו הפלשתינים שקיבלו את מבוקשם לפוצץ את המו"מ על נושא הפליטים וירושלים". בתגובה לכיפה הוא קרא לראש הממשלה ש"לא לסחור במולדתו של העם היהודי כי תמורת מסחר יזכה ללחצים נוספים וחזקים יותר".

ח"כ אורי אריאל ("האיחוד הלאומי") טען כי "הדרישה של אובמה וההצעה של נתניהו לוותר על התיישבות בבקעה מנותקת מהמציאות, שבה נמצאת הבקעה עמוק בתוך הקונצנזוס הישראלי". לדבריו, הצעתו של אובמה "מפקירה את ביטחון ישראל, הנשען בין השאר על אחיזה ריבונית ברורה בבקעה. באין התיישבות אין ריבונות ואין ביטחון".