מועצת הרבנות הראשית קבעה פה אחד: הרב שטרן הוסמך מחדש

מועצת הרבנות הראשית קבעה פה אחד כי הסמכתו של הרב אריה שטרן תקפה והוא יוכל להתמודד לתפקיד הרב הראשי האשכנזי לירושלים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/10/14 15:20 יח בתשרי התשעה

מועצת הרבנות הראשית קבעה פה אחד: הרב שטרן הוסמך מחדש
GFDL, אריאל הורוביץ, צילום: GFDL, אריאל הורוביץ

חברי מועצת הרבנות הראשית קבעו פה אחד כי הסמכתו של הרב אריה שטרן תחודש והוא יוכל לרוץ לתפקיד רב העיר האשכנזי של ירושלים. בכך נגמרת הסאגה בת החודש שאיימה לבטל את מועמדותו של מועמד הציונות הדתית לתפקיד.

כזכור, בשבועות האחרונים התעורר חשש כי הרב אריה שטרן לא יוכל להתמודד לתפקיד רב העיר ירושלים מכיוון שהסמכתו לא נעשתה כראוי. ביום שישי האחרון ניסו ברבנות הראשית לקיים משאל טלפוני על התפקיד אך המשאל נכשל לאחר שהרב שלמה שלוש, רב העיר חיפה, דרש לקיים דיון בנושא.

בשעה 15:10 החלו חברי מועצת הרבנות הראשית לדון בכשירותו של הרב שטרן לתפקיד ולבסוף קבעו כי הסמכתו חודשה והוא יוכל להתמודד. חברי מועצת הרבנות הראשית בראשות נשיא מועצת הרבנות הרב אליטוב שליט"א אישרו פה אחד את הארכת הכושר של הרב שטרן, אך הדבר היה מלווה במסע של לחצים פוליטיים בסוף השבוע האחרון מצד קרובי משפחתם של המתמודדים האחרים לתפקיד.

בדיון הצביעו הרב שמעון אליטוב, רבה של קרית אונו הרב רצון ערוסי, הרב הראשי לצה"ל הרב רפי פרץ, הרב רוז'ה , הרב גליקסברג, רבה של חיפה הרב שלוש.

לאחר אישור הארכת הכושר של הרב שטרן אמר סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן: "רב ראשי לירושלים הוא מהמשרות החשובות בעולם הרבנות בישראל והודות למאמץ של חודשים רבים הצלחנו להביא לקביעת מועד בחירות. ההתנהלות בסוף השבוע האחרון לא הוסיפה כבוד לרבנות הראשית לישראל בעיני הציבור הישראלי. אני מקווה שכעת הדרך סלולה לבחירת רב ציוני דתי כרב ראשי לירושלים."

מדובר בהישג לא קטן בכלל לבית היהודי, שכן ישנם סיכויים לא מעטים בכלל כי הרב שטרן הוא זה שיזכה בתפקיד בסופו של דבר. יועץ סגן השר בן דהן, חיים פלק, טען לאחרונה כי לרב שטרן יש כבר לא מעט קולות בגוף הבוחר שיבחרו בו.

דובר הרב שטרן: "אנו מברכים את הרה״ג חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל על ששמו סוף לסאגה המתמשכת הזו. מדובר בבשורה משמחת לעיר ירושלים. החלטה זו סוללת את הדרך לבחירתו של הרה״ג אריה שטרן שליט״א לתפקיד רבה של ירושלים בשבוע הבא בתמיכתם של נציגי כל המגזרים והעדות בעיר. כפי שהתחייב, הרב מתכונן לעבוד עם כלל הקהילות בעיר מתוך אהבת אחים ולהרים מחדש את קרנה של הרבנות בבירה".