מועצת הרבנות הראשית במשאל טלפוני: האם הרב שטרן יקבל סמיכה מחדש?

משאל טלפוני בנושא סמיכתו של הרב שטרן נפל לאחר שחבר מועצת הרבנות הראשית ביקש לקיים דיון בנושא. כפי הנראה הדיון יערך בשבוע הבא

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/10/14 16:07 טז בתשרי התשעה

מועצת הרבנות הראשית במשאל טלפוני: האם הרב שטרן יקבל סמיכה מחדש?
פלאש 90, צילום: פלאש 90

האם הרב אריה שטרן יקבל סמיכה מחדש? היום (ו') נערך ניסיון לאשר סמיכתו לרבנות של הרב אריה שטרן במועצת הרבנות הראשית באמצעות משאל טלפוני. עם זאת, ניסיון זה נפל היות ואחד מחברי המועצה ביקש לערוך דיון בעניין כושר הרבנות של הרב שטרן. ככל הנראה ייערך דיון בנושא בשבוע הבא.

כזכור, ביום שלישי שעבר נחשף ב'כיפה' כי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה הודיע כי הרב שטרן יוכל להתמודד לתפקיד רב העיר ירושלים, זאת בהתאם לאישור סמיכתו לרבנות מחדש כ'גדול תורה'. מכיוון שהרב שטרן כידוע קיבל את ההסמכה ממועצת הרבנות הראשית, מדובר לכאורה בנושא פשוט, שהוא חידוש ההסמכה בלבד.

היום נערך ניסיון להכריע בנושא, כש- 7 מתוך 16 חברי מועצת הרבנות הראשית נשאלו בעזרת משאל טלפוני האם יקבל הרב שטרן את סמיכתו מחדש. אם לא יאשרו הרבנים את סמיכתו הרב שטרן לא יוכל להתמודד לתפקיד כלל. אם כן יאשרו את סמיכתו הדרך כפי הנראה תהיה פתוחה לניצחונו במרוץ לרבנות ירושלים, זאת כמובן אם לא יהיו הפתעות נוספות בהמשך. כאמור, בעקבות בקשתו של אחד מחברי מועצת הרבנות הראשית לקיים דיון בנושא, ההחלטה תידחה לשבוע הבא.

באופן אירוני, יותר ממחצית מחברי מועצת הרבנות הראשית לא יכולים להצביע בעד או נגד הרב שטרן. כך, מכיוון שהרב מרדכי טולדנו הוא אחד המתמודדים לתפקיד רב העיר הספרדי, לא יוכלו הרב אברהם יוסף והרב יצחק יוסף, להצביע בעניין, מכיוון שהינם קשורים למשפחתו של הרב טולדנו, בנוסף, הרב דוד לאו, הרב ישראל מאיר לאו והרב יצחק רלב"ג לא יוכלו להצביע גם הם מכיוון שהרב משה חיים לאו יגיש התמודדותו לתפקיד רב העיר ירושלים, והרב דוד לאו אמר כי הוא מושך ידיו מכל הליך הבחירות. גם הרב יהודה דרעי, הרב יעקב שפירא והרב שמואל אליהו לא יכולים להצביע כי הינם מועמדים לתפקיד רב העיר ירושלים והרב הצבאי הראשי, הרב רפי פרץ, החבר במועצה, אינו בעל זכות הצבעה בה. בפועל, רק 7 מתוך 16 חברי מועצת הרבנות הראשית יכולים להכריע בנושא.

הרב רצון ערוסי, רב העיר קרית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית אמר ל'כיפה' השבוע כי לרב שטרן נעשה עוול וכי יש לתקן עיוות זה בהקדם, ועל כן יש לקיים ישיבה על מנת לאשר את הסמכתו. “מועצת הרבנות הראשית היא זו שנתנה לרב שטרן את הכושר בזמנו ומדובר היום בסך הכל בהסמכה פורמלית. חייבים לסלול לו את הדרך אל הכושר ואני בעד אפשרות לקיים ישיבה דחופה שלא מן המניין. הרב קיבל כושר על בסיס של ישיבת מועצת הרבנות הראשית ועושים לו עוול כשמטילים בכך ספק".