מועצת הרבנות הראשית אישרה הארכת כהונתו של הרב שטרן

מועצת הרבנות הראשית אישרה את הארכת כהונתו של רב העיר ירושלים בחמש שנים נוספות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/12/14 15:56 ט בכסלו התשעה

מועצת הרבנות הראשית אישרה הארכת כהונתו של הרב שטרן
פלאש 90, צילום: פלאש 90

סערת הרב שטרן. חברי מועצת הרבנות הראשית אישרו היום בצהריים (ב') את הארכת כהונתו של הרב אריה שטרן כרב העיר ירושלים.

מוקדם יותר היום פורסם ב'כיפה' כי ראש המועצה הדתית בירושלים יהושע ישי שלח מכתב לרבה הראשי של ירושלים הרב אריה שטרן, בו הודיע לו כי כהונתו הופסקה מאחר והגיע לגיל 70. "כיוון שהרב הגיע לגיל 70 ומועצת הרבנות הראשית לא האריכה את גיל פרישתו בטרם מלאו לרב 70 שנה הרי שכהונתו כרבה הראשי לירושלים נפסקה", הוסיף ישי. “אני מצר מאוד על תקופת כהונה כה קצרה ומאחל לרב אריכות ימים ושובע שמחות".

בעקבות המכתב, שוחח סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן עם נשיא מועצת הרבנות הראשית, הרב הראשי דוד לאו, וביקש ממנו לפתור את עניין הארכת כהונתו של הרב שטרן עוד היום. בעקבות כך החל משאל טלפוני בין חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל שאמונים על הארכת הכהונה ב5 שנים נוספות.

בתוך כך, בתגובה לפרסום מכתבו של ראש המועצה דתית, הודיע ראש המועצה הדתית ירושלים יהושע ישי בעצמו כי מדובר בעניין טכני. “הארכת כהונתו של הרב שטרן היא עניין טכני ואנחנו מצפים שבשעות הקרובות היא תאושר במועצת הרבנות הראשית לישראל".

היום בצהריים, כאמור, בעקבות הסערה, אישרו חברי מועצת הרבנות הראשית את הארכת כהונתו של הרב אריה שטרן כרב העיר ירושלים לחמש שנים נוספות, עד הגיעו לגיל 75.