מועצת המכינות: "התערבות גורמים ממשלתיים היא מדרון חלקלק"

במועצת המכינות הקדם צבאיות אמנם מתנערים מהדברים והסגנון בהם בחר הרב לוינשטיין להשתמש, אך מתנגדים לדרישת שר הביטחון לסגור את המכינה בעלי

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/03/17 15:05 יח באדר התשעז

מועצת המכינות: "התערבות גורמים ממשלתיים היא מדרון חלקלק"
מועצת המכינות, צילום: מועצת המכינות

מתנגדים נוספים לכוונת שר הביטחון אביגדור ליברמן, לשלול את תקצובה של המכינה בעלי. וועד ההנהלה של מועצת המכינות הקדם צבאיות מזהיר היום (חמישי) מפני התערבות ממשלתית בפעילות מוסדות חינוכיים ומכנה אותה "מדרון חלקלק".

"ועד ההנהלה של מועצת המכינות", נכתב בהודעה, "מבקש להבהיר את עמדתו לאור האירועים האחרונים בעקבות דבריו של הרב יגאל לווינשטיין ומכתבו של שר הביטחון, אביגדור ליברמן, למכינת בני דוד".

בתחילת ההודעה אומרים במועצת המכינות, הכוללת בין היתר את ראש המכינה ביתיר הרב משה הגר, ראש מכינת עצם הרב חיים ברוך וראש מכינת רבין דני זמיר, כי הם לא מסכימים למתן לגיטימציה לביטויים קשים כפי שאמר הרב יגאל. "אנו מאמינים בחובה לפעול באופן מאוחד ומאחד, הכולל דיאלוג במקומות של מחלוקת. אנו קובעים שביטויים פוגעניים ומדירים אינם יכולים להיות חלק משיח חינוכי".

(צילום: Miriam Alsterl/Flash90)

במועצת המכינות קראו לצה"ל "לאפשר לחיילי ישראל: גברים ונשים, דתיים וחילוניים, לשרת בכבוד ובהתאם להשקפת עולמם, על פי כללי צה"ל ולמען ביטחון ישראל". לסיום הם התייחסו למכתבו של שר הביטחון בו דרש מהרב לוינשטיין להתנצל, אחרת יסגור את המכינה בראשה הוא עומד, "התערבות של גורמים ממשלתיים בפעילות מוסדות חינוכיים, לרבות מכינות קד"צ, בשל עמדות של איש חינוך בהן - הוא מדרון חלקלק ויש להימנע ממנו ככל האפשר במסגרות חינוך בחברה דמוקרטית, כולל במכינות קד"צ".