מועצת בתי העלמין בירושלים חידשה את הילולת רבי עובדיה מברטנורא

בניסיון להביא יהודים להר הזיתים חידשה מועצת בתי העלמין את ההילולה לרב הידוע הקבור סמוך למעיין השילוח. הרב הלל הורביץ: "עם ישראל רוצה להיות מחובר לשורשים שלו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/06/14 10:32 ג בסיון התשעד

מועצת בתי העלמין בירושלים חידשה את הילולת רבי עובדיה מברטנורא
המשרד לשירותי דת, צילום: המשרד לשירותי דת

בחודשים האחרונים מנסה הרב הלל הורביץ, מועמד בעבר בבית היהודי והיום יו"ר מועצת בתי העלמין בירושלים, להביא יהודים להר הזיתים, זאת על רקע תקיפות חוזרות ונשנות של רכבים סמוך לבית העלמין העתיק.

בניסיון להפוך את המקום לאטרקטיבי יותר מחדש היום (א') הרב הורביץ את הילולת רבי עובדיה מברטנורא אשר קבור בתחתית הר הזיתים, בצמוד למערת השילוח. "כדי להחזיר את הביטחון להר הזיתים אני מביא את האנשים למקום. המשטרה לא יודעת לתת ביטחון כשאין אנשים במקום וכדי שיהיה ביטחון אני מביא את עם ישראל למקום".

"עם ישראל רוצה להיות מחובר לשורשים שלו", הוא מוסיף. "אנשים הולכים ל'בבות' ונתלים באילנות גבוהים. זו מעלת הציבור היהודי".

הרב הורביץ מספר עוד כי בהמשך הוא מקווה לעשות קונצרט גדול בהר לכבוד יוסלה רוזנבלט, החזן האגדי אשר קבור בהר הזיתים. "הפתרון לביטחון הוא להביא ציבורים מגוונים שיגיעו להר כל הזמן כמו שעשינו בחברון", אומר הרב הורביץ.

"יש לנו זכות גדולה לעלות לציון הקבר של הברטנורא המפרש הגדול של המשניות - שהן הלב של התורה שבעל פה שקיבלנו בהר סיני, בסמוך לחג השבועות, חג מתן תורה, ולהתפלל על קברו לזכות לקבלת התורה ולימודה".

במועצת בתי העלמין מציינים כי מערת הרב מברטנורא נמצאת במרחק הליכה של 4 דקות מהכותל, בסמוך למעין השילוח שבעיר דוד וכי ההגעה למקום בקווי אגד הרגילים לכותל ומשם הליכה רגלית באמצעות שלטי ההכוונה.