מועמד הציונות הדתית הרב קלמן בר נבחר לרב העיר נתניה

ניצחון לבית היהודי: נציג הציונות הדתית הרב קלמן בר נבחר לתפקיד הרב העיר נתניה. סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן: המשך המהפכה הציונית דתית

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/09/14 19:20 ט באלול התשעד

מועמד הציונות הדתית הרב קלמן בר נבחר לרב העיר נתניה
דוברות המשרד לשירותי דת, צילום: דוברות המשרד לשירותי דת

מועמד הציונות הדתית לתפקיד הרב הראשי בעיר נתניה, הרב קלמן בר, גבר על המועמדים האחרים ונבחר לתפקיד.

בבחירות שנערכו לתפקיד הרב הראשי לנתניה ניצח מועמדו של סגן השר לשירותי דת אלי בן דהן הרב קלמן בר, שגבר על המועמד הנוסף לתפקיד הרב משה חיים לאו - אחיו של הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו. הרב בר גבר על הרב לאו בשני קולות בלבד, 17 לעומת 15.

הרב בר הינו בוגר הישיבה התיכונית בנתניה וישיבת כרם ביבנה. משמש כיום כרב מכללת תלפיות בתל אביב. הוא נתמך לתפקיד על ידי הראש העיר נתניה, מרים פיירברג, וכן על ידי מרבית הממסד הרבני בעיר וחברי הקהילות.

מדובר בהישג מרשים למפלגת הבית היהודי ולסגן השר לשירותי דת בן דהן. בחירתו של הרב בר מצטרפת לניצחונו של הרב בן דהן בבחירת מועמדו לתפקיד רב העיר ירוחם, הרב יצחק שלו.

לדברי סגן השר לשירותי דת מדובר בהמשך ישיר למהפכה שהוא מוביל מאז כניסתו לתפקיד במשרד לשירותי דת. ״בחירתו של הרב בר היא המשך ישיר למהפכות שבאנו לעשות במשרד לשירותי דת והנגשתו לציבור הרחב, ביניהם פתיחת אזורי רישום נישואין, המהפכה בכשרות, איחוד מועצות דתיות ומינוי מאות רבני קהילות".

לדבריו, "עכשיו אנחנו עם העיניים נשואות לירושלים בתקווה להביא לבחירתו של מועמד הציונות הדתית בעיר הרב אריה שטרן״.

בחירתו של הרב בר מגיעה לאחר שנים ארוכות בהן לא כיהן רב אשכנזי בעיר. כזכור, מאז עזב הרב הראשי לשעבר ישראל מאיר לאו את התפקיד לטובת תל אביב והרבנות הראשית לישראל לפני כ- 26 שנה, מכהן בעיר רב ספרדי בלבד, הרב דוד שלוש.

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט בירך על בחירתו של הרב קלמן בר לתפקיד