מועמדים לתפקיד רבני ערים חשודים במרמה במבחני הרבנות

בשדרות, ראשל"צ ונשר עתידים לכהן כרבני ערים, מועמדים החשודים כי רימו במבחני ההסמכה לרבנות. משרד הדתות: "בכל מקום שבו לא מכהן רב, השר פועל לקיומם של הליכי בחירות פתוחים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/09/16 10:24 י באלול התשעו

מועמדים לתפקיד רבני ערים חשודים במרמה במבחני הרבנות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

רבנים החשודים שרימו במבחני ההסמכה לרבנות, עשויים לכהן בקרוב כרבני ערים. כך פורסם הבוקר בגל"צ.

ע"פ הפרסום, שלושת הרבנים שעתידים להתמנות לרבני ערים בראשל"צ, שדרות ונשר, חשודים כי רימו במבחני ההסמכה לרבנות, לאחר שעברו מספר מבחנים ביום אחד, למרות שמבחנים אלו מוגדרים כקשים ומורכבים ובד"כ צריך לעבור אותם על פני כמה ימים, מה שוערר את החשד למרמה.

מלשכת השר לענייני דתות, דוד אזולאי, נמסר בתגובה כי "השר פועל לקיומם של הליכי בחירות לרבני עיר בכל מקום בו לא מכהן רב, הליכי הבחירות פתוחים לכל מתמודד והשר אינו תומך באף מועמד".

יש לציין כי המשטרה פתחה בזמנו בחקירת החשדות אך עד עתה טרם פורסמו ממצאיה.

נאמני תורה ועבודה הגיבו לפרסום ואמרו: "הפרסום אודות מועמדותם של רבנים שרימו לכאורה במבחני הרבנות לתפקידי רבני ערים מעיד על כך שנדרש שידוד מערכות בתחום הבחינות ברבנות. בזכות תנועת נאמני תורה ועבודה ועו״ד פרופ' אביעד הכהן בוטל ההליך הבעייתי של המסלול העוקף מבחנים שהיה ידוע בשם "גדול בתורה" וכעת מתברר שגם במבחנים הרשמיים המצב בכי רע.

מבדיקה שלנו עלה כי הרבנות פועלת ללא קריטריונים לערעור על מבחנים והדבר הזה רק ממחיש את גודל הבלגן ומאפשר את המשך הכאוס בתחום הבחינות. אנו קוראים לרב הראשי דוד לאו האחראי על הנושא, לפעול לתיקון הכשלים שנתגלו ובכך לשפר את מעמד הרבנים המקומיים בישראל".