מועלם קוראת לבני עקיבא להחרים את רשת מקדונלד‘ס

בעקבות החלטת הרשת שלא לפתוח סניף בעיר אריאל, אומרת ח"כ שולי מועלם כי ההחלטה "מבדילה בין ילדי תל אביב לילדי קרני שומרון". היא קראה לחניכי "בני עקיבא" שלא לפקוד את סניפי הרשת במהלך הקיץ

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 01/07/13 15:20 כג בתמוז התשעג

מועלם קוראת לבני עקיבא להחרים את רשת מקדונלד‘ס
ועד מתיישבי השומרון, צילום: ועד מתיישבי השומרון

ח“כ שולי מועלם פנתה היום (ב‘) למזכ“ל תנועת בני עקיבא, דני הירשברג, בבקשה לקרוא לחניכים לחרם על רשת מקדונלד‘ס - זאת בעקבות החלטת החברה שלא לפתוח סניף בעיר אריאל, מפני שהיא ממוקמת מחוץ לקו הירוק.

"מפתיע בעיניי שמותג כל כך מצליח בחברה הישראלית יכול להרשות לעצמו להבדיל בין חלק אחד מהציבור בישראל לחלק אחר“, כתבה מועלם, ”תמוהה בעיניי התשובה של עומרי פדן, מנכ“ל הרשת, שזוהי מדיניות החברה. אני שואלת איזה חברה מודרנית יכולה להרשות לעצמה מדיניות שבה רשת מזון מחרימה ציבור שלם במדינת ישראל ואף אחד אינו מניד עפעף".

(צילום: יחצ)

מועלם הדגישה במכתבה כי היא נגד חרמות מכל צד, אך כי האדישות בנושא הזה ”מעלה בי חשש כי החלטנו לוותר על צדק חברתי אמיתי“. לדבריה, ”מאז הפרסום חיפשתי דרך שבה הנושא לא ירד מסדר היום עד לשינוי מדיניות רשת מקדונלד‘ס. כנציגת ציבור אני פונה אליך כמי שעומד בראש תנועה של דרך ארץ קדמה לתורה בבקשה להוציא קריאה לחניכי בני עקיבא לפעול למען תושבי יהודה ושומרון וזאת כדי שהרשת תבין שאיו הבדל ביו ילד מתל אביב לילד מקרני שומרון“.

לדברי מועלם, ”המסר אותו אני מבקשת ממך להעביר למדריכים ולחניכים הוא שבקיץ הזה ועד בכלל אנחנו בוחרים לבלות ולסעוד במקום אחר ולא ברשת מקדונלד‘ס כי יש לנו אחים ואחיות שלא נותנים להם ליהנות כמונו“. מועלם חתמה את מכתבה באמירה כי ”יש כאלו שדואגים לשוויון בנטל וזה נושא חשוב אני מבקשת לדאוג לשוויון בין תושבי יהודה ושומרון לשאר מדינת ישראל“.