מועלם בדרך לכנסת: החוק הנורבגי יעלה ביום ראשון בממשלה

למרות העיכובים, יעלה החוק הנורבגי לוועדת השרים לחקיקה. לפיו יתאפשר לשר מכל מפלגה לפנות את מקומו בכנסת. בבית היהודי צפויה חברת הכנסת לשעבר שולי מועלם לחזור למשכן

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 09/07/15 15:36 כב בתמוז התשעה

מועלם בדרך לכנסת: החוק הנורבגי יעלה ביום ראשון בממשלה
דוברות, צילום: דוברות

החוק הנורבגי, שיאפשר לשר אחד מכל מפלגה להתפטר מהכנסת ולהכניס במקומו את הבא בתור ברשימה (עם אופציה לשוב במקרה ויפוטר מתפקידו) יעלה ביום ראשון לועדת שרים לחקיקה.

מדובר בחוק שנחקק על פי ההסכמים הקואליציוניים בין הליכוד לבית היהודי ומטרתו לפנות מקום בכנסת עבור חברת הכנסת לשעבר שולי מועלם, שנמצאת במקום ה-9 ברשימת הבית היהודי ותכנס במקומה של שרת המשפטים, איילת שקד שתתפטר מהכנסת.

המתנגדים להצעה טוענים שהיא יוצרת משכורות רבות נוספות עבור המדינה שאין בהן צורך. מדובר ביותר ממשכורתו של חבר הכנסת אלא גם של אנשי לשכתו וההוצאות שסביבה.

כרגע החוק מתוכנן על שרים בלבד, אך לטענת גורמים במשרד המשפטים ישנה סבירות גבוהה שטיוטת החוק הנורווגי שתופץ בשבוע הבא - תכלול בתוכה גם את סגני השרים על פי דרישת יהדות התורה, שמעוניינת אף היא לפנות מקום עבור חבר כנסת נוסף במקומו של סגן השר יעקב ליצמן. כמובן שבמקרה בו בג"צ יכריח את ליצמן להתמנות לתפקיד שר ממש לא יהיה צורך בתיקון האמור והוא יוכל להתפטר ככל שאר השרים.