מוטי יוגב תוקף: לפני שחלמו על מסגד, היה פה בית מקדש

מדינת ישראל תחיל בעתיד ריבונות על השטחים ביהודה ושומרון ובעתיד גם תבנה בית מקדש. כך אמר הבוקר ח"כ מוטי יוגב בעימות עם ח"כ עיסאווי פריג'

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 18/01/16 17:35 ח בשבט התשעו

מוטי יוגב תוקף: לפני שחלמו על מסגד, היה פה בית מקדש
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חבר הכנסת מוטי יוגב אמר הבוקר כי מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, לעולם לא תקום מדינה פלסטינית וריבונות ישראל תחול בעתיד גם על השטחים מעבר לקו הירוק. את הדברים האלה אמר בראיון לרדיו ללא הפסקה על רקע הצעת החוק החדשה של ח"כ עיסאווי פריג', לפיה אדם שגר מעבר לקו הירוק, לא יוכל להתמנות לשגריר.

יוגב , המתגורר בדולב השיב כי מדובר בהצעת חוק אנטישמית ובזויה: "בעזרת השם היא תיפול. יש שרים מיהודה ושומרון, יכול להיות גם ראש ממשלה מיהודה ושומרון, או שגריר באו"ם. מדינת ישראל מאפשרת היבחרות של חברי כנסת שמנסים לקעקע את יסודותיה".

עוד הוסיף יוגב כי החלת הריבונות על השטחים ביהודה ושומרון הם חלק מתהליך שיועד לקרב את השלום "אנחנו רוצים ליצור פה שלום גדול לכל העמים, עם ישראל יוביל את המציאות והאידיאולוגיה של לחיות זה עם זה. ככה תהיה המדיניות של ישראל, היא תמשיך לבנות ביו"ש".

לדבריו של יוגב עוד לפני הקמת המסגד הראשון היה לעם היהודי בית מקדש. "600 שנה לפני שהנביא מוחמד חלם בכלל על מסגד ראשון, כבר היה כאן את בית המקדש של היהודים, ובעזרת השם ביום מן הימים גם הוא ייבנה. הממשלה תמשיך לבנות גם ביהודה ושומרון, כמדינה יהודית, וביום מן הימים תכיל עליהם את ריבונותה. ארץ ישראל השלמה היתה כזו, ותהיה כזו. מדינה פלסטינית לא היתה פה מעולם ולא תהיה פה לעולם. אני מקווה שערביי ישראל מבינים את זה. יש מסביב 22 מדינות ערביות ואם טוב לעיסאווי פריג' בכל אחת מהן - סוריה, עיראק לוב או מצרים שיתכבד וילך לגור שם. אני מניח שפה יותר טוב לו".

"הכוחנות וההתנשאות של 'הבית היהודי' וח"כ מוטי יוגב גורמת צרות ליהודים לא לערבים", השיב ח"כ פריג'. " אני מודה לו שהוא נותן לי אוויר לנשימה. יש משפט שאומר 'מהרסיך ומחריביך' ממך יבואו'. מוטי יוגב רוצה להביא לנו חורבן, ליהודים ולערבים".

ח"כ יוגב סיכם ואמר כי השורשים של העם היהודי נמצאים עמוק באדמה הארץ ישראלית: "עץ גדל מהשורשים לא באוויר. אתם נמצאים באוויר. עם ישראל פה, שורשיו פה, ימשיך ויהיה פה, ומדינת ישראל תשתרע מהים ועד הירדן. לא יעזור לך שום דבר. תוכל להסכים לזה, תוכל להיאבק בזה".