מוטי יוגב: פגיעה ברבנות הצבאית - סירוס רוחו חוסנו של צה"ל

ח"כ מוטי יוגב תוקף את הכוונות בצה"ל לפגוע ברבנות הצבאית. במכתב לשר הביטחון הוא כותב "נסיונות הפגיעה בסמכויות הרבנות הצבאית לחבר את החיילים לערכי עם ישראל, הם פגיעה בביטחון ישראל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/06/15 15:47 יז בסיון התשעה

מוטי יוגב: פגיעה ברבנות הצבאית - סירוס רוחו חוסנו של צה"ל
Hadas Parush, פלאש 90, צילום: Hadas Parush, פלאש 90

חבר הכנסת מוטי יוגב מגיב לכוונה בצה"ל לפגוע בסמכויות הרבנות הצבאית ומבהיר במכתב לשר הביטחון משה יעלון כי מדובר בפגיעה אנושה בחוסן של צה"ל. "נסיונות הפגיעה בסמכויות הרבנות הצבאית לחבר את החיילים לערכי עם ישראל, הם פגיעה בחוסן צה"ל, ברוח הלחימה ובביטחון ישראל", כתב יוגב.

"הרבנות הצבאית, בתחומי פעילותה מחברת את החיילים להיסטוריה של עם ישראל, לקשר של עם ישראל לירושלים בירת ישראל, למסורת ישראל שכל אלה כשורשים לעץ הנותנים לו את הכח לגדול ולצמוח”.

"הרבנות הצבאית הוכיחה את עצמה בכל מבצעי הלחימה האחרונים, ביבשה באוויר ובים. הרבנים הצבאיים כיום הם בוגרי תפקידי לחימה ופיקוד והיו עם הכוחות לחזק את רוחם, לפני ותוך כדי התמרונים הצבאיים ומהלכי הקרבות”, ממשיך יוגב ומבהיר כי "כך גם קבע מבקר המדינה וכך גם אישר מבקר צה"ל תא"ל אילן הררי, שתכניה של הרבנות הצבאית מחברים את חיילי צה"ל לשורשי היהדות והציונות ומחזקים אצליהם את רוח הלחימה”.

"בכל פעילות הרבנות הצבאית אין שום נסיון של כפייה דתית. יש פה איזו קנאת סופרים שלא באה להרבות חכמה אלא מרוח לא בריאה של פגיעה ברוח הלחימה. אני מציע לשר הביטחון ולרמטכ"ל לבחון היטב את הדברים".

הבוקר (ה') פורסם כי הרמטכ"ל גדי אייזנקוט בוחן אפשרות לצמצם את סמכויות הרבנות הצבאית, זאת במטרה לחזק את חיל החינוך. על פי הדיווח ב'הארץ', איזנקוט עומד להורות לאגף כוח האדם במטכ"ל לבחון מחדש את חלוקת הסמכויות בין הרבנות וחיל החינוך - שני גופים שביניהם ניטש בעשור האחרון מאבק שליטה חריף, שהיו לו גם משמעויות פוליטיות.