מוטי יוגב: מעריך את עבודת וועדת החוקה

חבר הכנסת מוטי יוגב פנה לחברי מרכז הבית היהודי במכתב, בו התנצל בפניהם על טעות במכתב שהפיץ "הערכתי הרבה לחברי הוועדה שעמלו ימים רבים בהתנדבות על ניסוחה של החוקה המוצעת"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/07/14 17:37 יט בתמוז התשעד

מוטי יוגב: מעריך את עבודת וועדת החוקה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חבר הכנסת מוטי יוגב התנצל בפני חברי מרכז הבית היהודי וועדת החוקה על טעות שעשה בביקורת בלתי מוצדקת, זאת כפי הנראה בעקבות ביקורת נוקבת שמתח נגדו חבר וועדת החוקה הרב זאב קרוב בשבוע שעבר.

במכתב אשר שיגר לכלל חברי מרכז הבית היהודי הזכיר את מכתבו הראשון באשר לחוקה, בו טען שבחירת בית הדין של המפלגה, ועדת הביקורת והנשיאות ייבחרו בלעדית על ידי היו"ר, וקבע בכך שסמכויות יושב ראש המפלגה מוגזמות. לדבריו מדובר בטעות בהבנת נוסח החוקה. “אני מתנצל על כל ההטעיה שנבעה מטעות זו", כתב יוגב. “כך הבנתי את החוקה המוצעת, שאם לא תאושר הצעת היו"ר כמקשה אחת לנושא הרכב ביה"ד וועדת הביקורת, לא נכתב איך הם ייבחרו ואזי הסמכות חוזרת ליו"ר המפלגה שהוא הקובע בכל סמכות שלא הוקנתה למוסד מפלגתי על פי חוקה זו".

יוגב הוסיף וכתב "הערכתי הרבה לחברי הועדה שעמלו ימים רבים בהתנדבות על ניסוחה של החוקה המוצעת. בקורתי על חוקה זו שנותנת סמכויות יתר ליו"ר באופן שאינו מאוזן. לדעתי בציבור שלנו לא נכון שיהיו למנהיג סמכויות החלטה ציבוריות אישיות, כל החלטה ציבורית ראוי לה שתתקבל בהרכב ציבורי כלשהו. אני כן רואה מתן זכות יתר ליו"ר כקול עודף במצב שקול ואף במינוי נציג שאינו נבחר מטעמו בכל מוסד חוקתי של המפלגה, כאשר יתר הנציגים נבחרים על ידי הציבור. מבקש להמשיך ולראות אותנו מפלגה ציונית דתית ציבורית ודמוקרטית".

עוד הדגיש יוגב כי הסתייגויותיו במכתב הקודם עודם בתוקף. “טענתי שראוי היה שההתנהלות של ניסוח חוקה חדשה תהיה מלווה ביותר דיון ציבורי, דיון סיעתי שכלל לא התקיים. גם היכולת לבוא באופן סדור לועדה ולהציג את ההסתייגויות באופן מכובד, כפי שהיה בועדת הרב טרופר שטרם הבחירות, לקתה בחסר. כך גם התהליך הנעשה כמעט ללא כל פרסום מצד הנהלת המפלגה היודעת היטב לפרסם את מהלכיה"

"עוד חשתי שבימים אלה, אין זה ראוי שנעסוק בויכוח הפנימי. ראוי תהליך החוקה שיידחה ובימים אלו נעסוק יחד בחיזוק ביטחון ישראל וחוסן העם ברחבי הארץ", הוא הוסיף.