מוטי יוגב לשרי בית היהודי: התנגדו לתקציב 2015

מוטי יוגב ואבי וורצמן תוקפים את תקציב 2015 שיפגע לדבריהם ביישובי הפריפריה. וורצמן: "ממשלת ישראל איננה יכולה להודיע שברצונה לחזק את ישובי הפריפריה ויחד עם זאת לפגוע בה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/10/14 09:17 יג בתשרי התשעה

מוטי יוגב לשרי בית היהודי: התנגדו לתקציב 2015
פלאש 90, צילום: פלאש 90

היום (ג') יוגב תקציב 2015 לאישור הממשלה. לקראת ההגשה, קורא חבר הכנסת מוטי יוגב לשרי הבית היהודי להתנגד לתקציב מכיוון שהוא כולל קיצוץ משמעותי בהטבות המס הניתנת לישובי הפריפריה. “הצעת התקציב כוללת קיצוץ חד בהטבות המס הניתנות לישובי הפריפריה , לדוגמא בדימונה 19% הנחה על מס, דבר שמעודד כיום משפחות להגיע ולהתיישב בפריפריה. קיצוץ זה ימיט אסון על תהליכי התפתחות הפריפריה וימנע את התמריץ המשמעותי שבעקבותיו משפחות מגיעות לגור בפריפריה."

יוגב הוסיף: "הפגיעה המתמשכת בקצבאות הילדים , חוק מע"מ 0 שלא מאפשר הנחות על דירות יד שנייה לזוגות צעירים, דחיית יום חינוך ארוך וביטול סבסוד הצהרונים, קיצוץ בעבודות מועדפות למשוחררי צה"ל, כל אלה ועוד מהווים פגיעה ומעמיקים פערים בחברה בישראל בתקציב 2015. אני קורא לשרי הבית היהודי להתנגד היום לקיצוצים אלו שיש בהם פגיעה בפריפריה ובשכבות החלשות בישראל. לבית היהודי צריך להיות שורשים יהודיים חברתיים והשפעה שכזו על תקציב 2015”.

סגן שר החינוך אבי וורצמן פנה במכתב לשר האוצר לפיד במטרה לבטל את החלטת התקציב לצמצם את הפגיעה בהטבות המס הניתנות לפריפריה. "כתושב הפריפריה, אני רואה כיצד הטבת המס תשפיע ומשפיעה באופן ממשי על משיכת אוכלוסיות חזקות ממעמד הביניים לבוא להתגורר בישובי קו העימות. השיטה החדשה יוצרת מצב של אי ודאות כלכלית קבועה לכל תושבי האזור, שכן לפי התקנות החדשות גובה המס שישולם עלול להשתנות בכל שנה וזאת על פי הדירוג הישובי." כתב וורצמן במכתבו.

לדבריו, "השינוי המוצע בחוק ההסדרים בהפחתת גובה המענקים בישובי הפריפריה ייפגע בראש ובראשונה במעמד הביניים המתגורר בישובי הפריפריה ובמשפחות נוספות אשר יישקלו פעם נוספת את הגעתם לאזורים הללו. לשם הדוגמא, ניקח את ריקי ודוד כהן מנהריה. כל אחד מבני הזוג משתכר כ-15,000 ₪ ברוטו בחודש. בעקבות השינוי המוצע ייאלצו כל אחד מבני הזוג להפסיד הטבת מס של כ-11,500 ₪, דהיינו הפחתה דרמטית בהכנסה המשפחתית הפנויה ה בסכום של כ- 23,000 ₪ בשנה."

עוד הדגיש וורצמן כי "ממשלת ישראל איננה יכולה ביד אחת להודיע השכם וערב שברצונה לחזק את ישובי הפריפריה וביד השנייה לפגוע בה פגיעה ממשית".