מוטי יוגב לכיפה: לא מאמין שירכיבו ממשלה עד יום הזיכרון

ביום הזיכרון יאלץ נתניהו להגיע לנשיא ולבקש זמן נוסף להקים הממשלה, ולדברי יוגב הוא בספק רב אם תוקם ממשלה עד אז. "על הדברים העקרוניים ידונו רק בזמן פציעות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/04/15 17:19 כד בניסן התשעה

מוטי יוגב לכיפה: לא מאמין שירכיבו ממשלה עד יום הזיכרון
Hadas Parush, פלאש 90, צילום: Hadas Parush, פלאש 90

"זו תהיה הפתעה מאוד גדולה אם ירכיבו ממשלה עד יום הזיכרון", אומר חבר הכנסת מוטי יוגב בראיון ל'כיפה' על רקע המשא ומתן הקואליציוני שמתנהל עד עתה בעצלתיים, ומסביר כי עד הרגע האחרון לא יעסקו צוותי המו"מ בדברים העקרוניים באמת. "יגיעו לדברים החשובים אבל הם יגיעו רק בזמן ההארכה או בזמן פציעות. אני מעריך שזו תהיה הפתעה מאוד גדולה אם ירכיבו ממשלה עד השבוע שעבר".

לראש הממשלה מוקצבים בסך הכל 28 ימים להרכבת הממשלה, כשאם לא עלה בידו להרכיב ממשלה תוך זמן זה הוא ניגש לנשיא המדינה שרשאי להאריך את התקופה ב-14 יום נוספים. לדברי יוגב, הזמן הארוך המוקצב לניהול המשא ומתן מיותר, ויש לקצצו. את דבריו הוא גיבה לפני כשבועיים במעשים, כשיזם הצעת חוק המבקשת לקצר את זמן המשא ומתן הקואליציוני.

"יש דינמיקה שלא מדברים עד הרגע האחרון ולכן חייבים להקדים את הרגע האחרון. יש לא מעט דברים שמתעכבים - תקציבים, מינוי שרים ועוד ועוד, ולכן המשא ומתן צריך להיות הרבה יותר אינטנסיבי. לא אמרתי שצריך לתת שבוע למשא ומתן אבל הזמן שקיים היום מוגזם. זה לא בשמיים לקצר את הזמן המיותר".

יוגב מתייחס לשיחות המשא ומתן, ובניגוד לאחרים הוא מסתכל על המו"מ במבט אופטימי. "השיחות בנוגע לדברים עקרוניים שמעניינים את הבית היהודי מתקדמות באופן חיובי. נושאים כמו חברה, דת ומדינה, התיישבות ומערכת המשפט. לאחר שנדון בנושאים הללו נדון גם בנושאי התיקים והיכולת של הבית היהודי להשפיע גם על צרכי הכלל וגם על צרכי הציונות הדתית".

"אף אחד לא יוצא עם כל תאוותו בידו", מבהיר יוגב. "אם נקבל את תיק החוץ לבנט, החינוך לאריאל, סגן שר הדתות לרב בן דהן ו-וועדה חשובה כמו וועדת הפנים נוכל להיות שותפים בהנהגת המדינה וגם להשפיע על נושאים חשובים בציונות הדתית, אך ימים יגידו מה נקבל".

יוגב מתייחס לסוגיית חוק הגיור שעלתה היום (ב') על השולחן, לאחר שעלו טענות לפיהן הח"כים החרדים מעוניינים לקבור אותו וכן לסוגיית זכות הווטו אותה דורשים בבית היהודי. "אני בעד הסטטוס קוו", אומר יוגב. "הסטטוס קוו מחזיק אותנו יחד כעם אחד, ואם באים חדשות לבקרים התקפות בנושאי דת ומדינה כפי שהיה בכנסת שעברה כדי שיהיה לנו מענה".

"חוק הגיור כיום כולל בתוכו וועדת היגוי של רבנים שעוסקים בדיונים כעת והדברים צריכים לבוא לדי ביטוי בהידברות. החלטת הממשלה יכולה להביא גם למילוי הצורך של הגיור בישראל וגם להסכמות עם הרבנות. נכון שהדברים ישארו בדרך בה הם כיום", הוא מוסיף.

"מדובר בחוק שיציל אותנו מדברים יותר קשים, כדוגמת גיורים רפורמים, ובמקביל ישמר את כוח הרבנות הראשית. פתיחת החוק מחדש יכולה להביא לפרצות נוספות מצד בגץ. צריך להיות אחראים. אני מקבל את דעתו של הרב דרוקמן בנושא, וראוי שהדברים ימשיכו כפי שהם כיום".

בסיכום הראיון נשאל יוגב מה הוא מעוניין לקבל בכנסת הנכנסת, אך הוא מבהיר כי "עוד לא מחלקים את עור הדוב". לדבריו, "יהיו לנו פחות תפקידים ולכן צריך לחכות ולראות. הייתי שמח להשפיע בנושאי חינוך, רווחה, ביטחון וארץ ישראל, בהם אני מרגיש בר סמכא. אשמח גם להשפיע בנושאי התיישבות בכלל - ביו"ש, בצפון ובדרום. ככל שאוכל להשפיע אשמח לעשות זאת ואני מקווה שלבית היהודי תהיה השפעה על המדינה, ושאוכל לתרום את חלקי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן