מוטי יוגב: להיות נכונים גם לכיבוש רצועת עזה

ח"כ מוטי יוגב, חבר בוועדת חוץ וביטחון, ששימש בעבר כראש מטה אוגדת עזה קורא להיות מוכנים לכבוש את רצועת עזה. "ההתנתקות היא שהביאה עלינו את גשם הטילים. לא תהיה לנו ברירה ביום מן הימים להכיל מחדש את רצועת עזה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/07/14 10:10 יא בתמוז התשעד

מוטי יוגב: להיות נכונים גם לכיבוש רצועת עזה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חבר הכנסת מוטי יוגב התייחס הבוקר (ד') לירי הרקטות מכיוון עזה ולמבצע צוק איתן ההולך ומתרחב. "2 שאלות צריכות להישאל ולהוביל את הגדרת המטרות והפעולות: מה יגן על עם ישראל? ומה ירתיע את אויבינו? לגבי חזית הדרום הושגה הסכמה לאומית וכעת יש לפעול על ידי יתרוננו היחסי מהאוויר, חזק יותר ומהר יותר, להשמיד את כל ראשי ארגוני המחבלים ברצועת עזה ואת כל תשתיות אמצעי הייצור, השיגור, המפקדות והבסיסים. במקביל, לאמן את כוחות צה"ל היבשתיים ולהיות נכונים גם לכיבוש רצועת עזה אם נידרש”.

יוגב, אל"מ במיל החבר בוועדת חוץ וביטחון וששימש בעבר כראש מטה אוגדת עזה קבע באופן חד משמעי - ההתנתקות היא שהביאה את 'גשם הטילים'. “אין היום הסכמה לאומית למה שהמציאות מראה לנו שההתנתקות מרצועת עזה מזה 9 שנים, היא זו שהביאה עלינו את גשם הטילים, שהתפתח והתעצם מסיבוב לחימה לסיבוב לחימה וכיום לולא כיפת הברזל, היה עלול להיות קטלני יותר ורחוק הרבה יותר”.

"לא תהיה לנו הברירה ביום מן הימים, להכיל מחדש את רצועת עזה על ידי בידודה ברצועת הגנה מדרום ולשלוט בה "שליטת על" ביטחונית והומניטרית, כדרך שבפועל הננו שולטים ביהודה ושומרון”, ממשיך יוגב. "השאלה מה ירתיע? היא זו שצריכה לעמוד לנגד עיני הקברניטים, ראשי מערכת הביטחון, מערכת ביטחון הפנים ומערכת המשפט, הן כלפי אויבינו מחוץ והן כלפי הפורעים הערבים מבית, בדגש על טרור רצחני של פורעים ערביים בירושלים המזרחית”.

"יש לשלול מפורעים ערביים אלימים שהורשעו, את זכויות הביטוח הלאומי ואף את תעודות הזהות כאמצעי הרתעה יעיל, אני עובד על זה", אמר יוגב. אתמול סייר ח"כ יוגב במוקדי הטרור בירושלים המזרחית וקרא למשטרת ישראל, לטפל בחלק מהאתגרים הרבים העומדים לפתחה.