מוטי יוגב: כניסה לעם היהודי זה לא כניסה למועדון ספורט יוקרתי

חברי הכנסת דנו בועדת העליה, הקליטה והתפוצות בנושא חוק הגיור. חבר הכנסת אלעזר שטרן, המוביל את החוק אמר "אנחנו הולכים להילחם על חוק הגיור". צפו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/10/14 10:36 ג בחשון התשעה

מוטי יוגב: כניסה לעם היהודי זה לא כניסה למועדון ספורט יוקרתי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

דיון סוער בוועדת העליה, הקליטה והתפוצות ביום פתיחת מושב החורף בכנסת ישראל. חברי הכנסת דנו בנושא חוק הגיור, חבר הכנסת אלעזר שטרן שמוביל את חוק הגיור אמר כי "מתחתנים כאן פחות עם רבנים. זה לא שהטיטניק הולכת להתנגד בקרחון של דת ומדינה. בטיטניק הזו כבר יש רק אנשי צוות וכל הנוסעים כבר קפצו.עוד מעט הולכים לאשר את החוק והחרדים והבית היהודי מדברים על הזרמים ביהדות ומעדיפים להשתמש בח"כים הערבים”.

"אני אומר כאן קבל עם ועולם: לא משנה מה יהיה אנחנו הולכים להילחם על ההשפלה הזו שמישהו בא לכאן להתגייר ואומרים לו שהוא לא יהודי. רוצים למחוק כאן את ההלכה למחוק את יהדות התפוצות בחבר העמים, את יהדות התפוצות בארה"ב ובצרפת. בשנה הזו נולדו כאן 3600 תינוקות שלא עשו להם ברית מילה ולא יעשו להם”, הוסיף.

חבר הכנסת מוטי יוגב הגיב על הדברים ואמר, "כניסה לעם ישראל זה לא כניסה למועדון ספורט יוקרתי. הדבר היחיד ששמר על עם ישראל היה דרכה של תורה. הסוגיות הנידנות כאן לא צריכות להיות נידונות בכנסת אלא ברבנות הראשית. אני ער לבעיה אבל מקור הטיפול הוא הרבנים הראשיים".

ח"כ יוני שטבון: "יצא המרצע מן השק, הסיפור אינו הגיור. כי מי שחושב שהחוק ירבה גיור, טועה. בדיוק להפך. מבקשי הגיור לעולם לא יסכימו להתגייר בצורה שנויה במחלוקת שלא מתואמת עם הרבנים הראשיים. לב הדיון הוא מעמד הרבנות הראשית בישראל, ומעבר לזה מקומה של היהדות במדינת ישראל. כל ח"כ שאופייה היהודי של המדינה חשוב לו, צריך לעצור את החוק הזה"

צפו בדברי ח"כ מוטי יוגב:

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/1027201414434.mp4[/embed]