מוטי יוגב זועם על הבית היהודי: מחטף בערב שבת

הקרעים בין הבית היהודי לחברים במפלגה הולכים וגדלים. חבר הכנסת מוטי יוגב זועם על הבית היהודי שפרסמו את החוקה בערב שבת בלוח זמנים קצר. "משהו חדש ולא כל כך טוב קורה לנו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/06/14 17:09 כט בסיון התשעד

מוטי יוגב זועם על הבית היהודי: מחטף בערב שבת
דוברות מוטי יוגב, צילום: דוברות מוטי יוגב

חבר הכנסת מוטי יוגב זועם על פרסום חוקת הבית היהודי היום (ו') ללא דיון סיעתי בנושא. במכתב שהפיץ לחברי הסיעה כותב יוגב "צר לי עלינו אחים יקרים שדווקא ערב שבת בין השמשות מוצאים לנכון בבית היהודי לחטוף חוקה בלוחות זמנים קצרים ללא דיון סיעתי שרק כעת קיבלנו טיוטה".

"כאמור, מדובר ביום שישי אחה"צ, בבית היהודי המתכונן לשבת, עם כשבוע וחצי להערות בשעה שראשנו בהשבת חטופנו. חוקה שמחזקת שלטון יחיד ואנו זקוקים לחוקה ציונית דתית, ערכית ודמוקרטית, שתשמר את אחדותנו", הוא מוסיף.

"משהו חדש ולא כל כך טוב קורה לנו ואני מקווה שנתעשת ונדון ונשמור על בית יהודי ערכי, דמוקרטי ומאוחד, כולל שיתוף תקומה בדיונים ובתוצאות המאחדות ולא בכיוונים המחזקים שלטון יחיד העלולים לגרום פילוג", מוסיף יוגב.

כזכור, אתמול (ה') תקף בשנית חבר הכנסת יוני שטבון את יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט והאשים אותו בעסקנות מפלגתית בעוד עם ישראל עסוק בחטיפת שלושת הנערים בגוש עציון. לטענתו בנט מנסה לחסל את המפלגה. “בשנתיים האחרונות הייתה פתיחת השורות, החוקה החדשה מבקשת לסגור אותן כאשר הדורמן הוא יו"ר המפלגה".

על פי טיוטת החוקה החדשה, ליו"ר המפלגה ניתנת הסמכות לשבץ בכל חמישייה מועמדים חיצוניים מטעמו. מכל מועמד נדרשת תקופת הכשרה של שלושים חודשי חברות במפלגה. שטבון מוחה על העובדה שליו"ר המפלגה היכולת לקצר את התקופה וכן במידה והיו"ר ירכיב את הממשלה התפקידים הביצועיים, לרבות שרים, סגני שרים וראשי ועדות, נתונים בידיו ולשיקול דעתו מבלי קשר להרכב הרשימה.

שטבון הוסיף ואמר כי "הבחירות האחרונות הוכיחו שכל זמן שיש עתיד והתנועה ברקע, מדינת ישראל חייבת תנועה פוליטית חזקה שנטועה היטב בערכיה של הציונות הדתית - מחוברת לפריפריה ולעם, מאחדת את הציבור ונאבקת על זהותה היהודית של המדינה".