מוטי יוגב: אם נגיע ל-20 מנדטים בנט צריך להרכיב הממשלה

יוגב מתייחס בראיון ל'כיפה' לבחירות ולאיחוד בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי ואומר: "אני מאמין שבנט בהחלט יכול להיות שר ביטחון, אוצר או חוץ בכנסת הבאה. אם נגיע ל-20 מנדטים בנט יוכל להקים ממשלה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/12/14 15:34 יא בכסלו התשעה

מוטי יוגב: אם נגיע ל-20 מנדטים בנט צריך להרכיב הממשלה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"בדיעבד הבחירות היו צעד קריטי. ההתייחסויות של לפיד ועופר שלח לתקציב הביטחון יכלו להביא את ישראל למצב סיכון אמיתי. הם זלזלו במה שדרוש לצה"ל במינימום כדי להגן על עם ישראל".

חבר הכנסת מוטי יוגב מתייחס בראיון ל'כיפה' לבחירות 2015, שיתקיימו בעוד שלושה וחצי חודשים, ומבהיר כי מבחינתו הבחירות הגיעו בזמן המתאים ואף מאוחר מדי. “היו פערים באחריות של ניהול המדינה, בחברה בישראל ובשלמות העם. יש עתיד לא אפשרו לנהל את המדינה באחריות, הם לא ראו את האדם הבינוני ומטה ופגעו בעניים, ניסו באופן אינטנסיבי לפגוע בשלמות עם ישראל בגיור, בפונדקאות לחד הוריים ובחוקים נוספים. טוב שכל המאמצים הללו באו לקיצם ויפה הייתה שעה אחת קודם. אנחנו לא דחפנו לכך, אבל טוב שהדבר קרה".

יוגב מתייחס לטענות נפתלי בנט אתמול כי הברית עם 'יש עתיד' הייתה טעות, ואומר כי מבחינתו הדבר היה נצרך, אך הטעות הייתה לא להכניס את החרדים לממשלה. “הברית עם יש עתיד הבטיחה את כניסתנו לממשלה, אבך הטעות הייתה לא להכניס חרדים ולהדירם מהקואליציה. מאוד לא אהבתי את זה, ואמרתי שהדבר יפגע בתהליכים בהם אנו מאמינים".

בבחירות האחרונות לכנסת, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט מיהר להביע תמיכה בבנימין נתניהו כראש הממשלה, הפעם, לעומת זאת, הוא לא ממהר לעשות כך, דבר המלמד במידת מה על שאיפותיו של בנט להתמודד על ראשות הממשלה. כזכור, בשיטת הבחירות הנוכחית, המפלגה בעלת הסיכויים הגדולים ביותר להרכיב ממשלה מקבלת את המנדט מהנשיא לאחר הבחירות. לדברי יוגב, אין מה למהר לראשות הממשלה, אך אם הבית היהודי יקבל מעל 20 מנדטים הציבור אמר את דברו ובנט צריך להרכיב את הממשלה.

"אנחנו בדרך להנהגה ואני רואה בבנט פוטנציאל לראשות הממשלה אבל אני מאמין שאין מה למהר. אני בהחלט חושב שבנט צריך להיות שר חוץ, שר אוצר או שר ביטחון בממשלה הבאה, ואין צורך לדלג מעל דרגות. יחד עם זאת, היה והציבור יביא אותנו מעבר ל-20 מנדטים, הרי שהציבור אמר את דברו ופשוט שנפתלי צריך להיות ראש ממשלה. חשוב לומר: קריטי שיהיה ראש ממשלה שיהיה בקונצנזוס. אם הציבור יאמין שנפתלי יכול להנהיג את המדינה הדבר אפשרי".

"עכשיו צריך לעבוד", הוא ממשיך. “לא צריך להשתכר מהמספרים הגבוהים, להוריד ציפיות ובעזרת השם נהיה מופתעים. ככל שהתוצאות יהיו גבוהות יותר והציבור ייתן את האמון בנו, אני מאמין שנצליח, ונקבל לגיטימציה ציבורית לתבוע תפקידים בכירים".

חייבים אחדות בין המפלגות

יוגב התייחס גם לשאלת האחדות בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי. יוגב, שפועל רבות בימים האחרונים על מנת למנוע את הפילוג בין המפלגות, מבהיר כי למרות המחיר שכרוך באחדות, הדבר הכרחי. “חייבים להתאחד. הציבור הדתי למוד פילוגים ולמרות שיש לאחדות מחיר, שיכול לפגוע גם בי, בשל השריונים, האחדות חשובה יותר וצריך למצוא את הנוסחה שתשאיר אותנו יחד. יש לי הערכה לנפתלי בנט ואורי אריאל ואני מקווה שגם אם לא יפתרו את כל הבעיות, הם יצליחו להוביל אותנו יחד כמפלגה אחת".

בתגובה לדבריו של הרב אלי בן דהן שנחשפו היום ב'כיפה', אומר יוגב, “יכול להיות שהם צריכים להתמודד בפריימריז, אבל צריך לעשות את זה מתוך הבנות הדדיות. תקומה קמה כבר לפני 20 שנה וצריך להתחשב גם בזה. בסופו של דבר אנחנו אחים לאותה משפחה. רב המשותף על המפריד ויחד נביא לתוצאה גבוהה יותר".

היום (ד') הודיע יוגב כי הוא מבטל את הגעתו לוועדת החוקה בראשות הרב יצחק לוי שמטרתו להנהיג שינויים בחוקה החדשה של הבית היהודי, זאת מכיוון שלטעמו זו לא העת לעיסוק בנושאים אלו. כזכור, יוגב היה אחד ממתנגדיה החריפים של חוקת הבית היהודי, אך לדבריו, המטרה כרגע היא לנצח את הבחירות, ואת הויכוחים הפנימיים יעשו לאחר מכן.

"זה לא סוד שהתנגדתי לחוקה אבל כרגע צריך לעצור את חילוקי הדעות הפנימיים כדי להגיע לתוצאות מספקות בבחירות הכלליות. זו התעסקות מיותרת כרגע. אני מקווה שתהיה התייחסות לחוקה לאחר הבחירות אבל בסופו של דבר היא עברה, המפלגה פחות דמוקרטית אבל כנראה שזה מה שהציבור רוצה. כרגע צריך להתמקד בפריימריז ובבחירות".

אתמול, אמר הרב אבינר ל'כיפה' כי הבית היהודי לא עוצר 'חקיקה אנטי דתית' כלשנו, ושיש לחפש חלופות. גם יוגב מאמין שהבית היהודי לא עשתה די, אך שהיא כבר בדרך לתיקון הטעויות בנושא דת ומדינה. “היו לנו רגעים בהם היו לנו בעיות בנושאי דת ומדינה, והבעתי את דעתי בנושא", הוא אומר. “הבית היהודי צריך להקשיב לדעת תורה בכל הקשור לחוקי דת ומדינה, ונדמה לי שזה מה שקורה בפועל היום. דעתו של הרב חיים דרוקמן מקובלת היום בבית היהודי, והמפלגה מחוברת לעם ולתורה. חשוב לזכור שגם מגדל של 17 קומות צריך עוגנים", הוא אומר בהתייחסו לסקר ערוץ 2 אתמול בו מקבלים הבית היהודי 17 מנדטים. “אנחנו בדרך לתיקון ואני מקווה שלא אתבדה".

בסיכום הראיון, מתייחס יוגב למועמדותו לפריימריז בבית היהודי. “יהיה יותר קשה להיבחר אבל אני מברך את כל מי שיכנס לפריימריז כי הוא חש אחריות לגורל המדינה. יהיה יותר קשה להיבחר אבל אני מברך את כל מי שיכנס לפריימריז כי הוא חש אחריות לגורל המדינה. זו תקופה פחות נוחה באופן אישי. אני אוהב לעבוד בשביל עם ישראל, ולא בשביל עצמי, אבל אם רוצים להמשיך כנראה שצריך לעבור את התקופה הזו כדי שהציבור יביע אמון בך. יהיה יותר קשה והאפשריות יותר מצומצמות, אבל כל זה מתוך תקווה שנצליח להשפיע יותר על זהותה היהודית של מדינת ישראל, על שלמות העם, בטחון העם, ועל רווחתו. הגשתי באופן אישי של השבה מדורגת של קצבאות ילדים ופתרון פשוט לדיור, ואם אוכל להמשיך ולמלא תפקידי בממשלה ובכנסת, ולקדם נושאים אלו ואחרים, אני מקווה שאוכל לעשות כך ולהועיל למדינת ישראל".