מודעות לשרה שקד: "מבחן חייך, די למינוי שופטים שמאלניים קיצוניים"

שופט עם סכין נוטפת דם וציטוטים מהמגילה: מודעות המכוונות לשרת המשפטים איילת שקד עם ציטוטים מטורו האחרון של עיתונאי מעריב, קלמן ליבסקינד קוראים לה לעשות מהפיכה בבית המשפט העליון בזמן דיוני הוועדה למינוי שופטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/17 18:41 כד בשבט התשעז

מודעות לשרה שקד: "מבחן חייך, די למינוי שופטים שמאלניים קיצוניים"
באדיבות המצלם, צילום: באדיבות המצלם

"שקד, מבחן חייך- די למינוי שופטים שמאלנים קיצוניים".

ברחבי ירושלים, בין היתר סמוך לבית המשפט העליון והכנסת, הודבקו מודעות שכותרתם: "די למינוי שופטים שמאלנים קיצוניים". במודעות נכתב כי מדובר במבחן של שרת המשפטים איילת שקד והיא נקראת שלא להתפשר ולקבוע כללי משחק חדשים במינוי השופטים.

במודעה אחרת מופיע כיתוב בולט המופנה לשקד: "איילת, אם תחרישי בעת הזו את רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר ואת ובית אביך יאבדו" ואיור של שופט האוחז בסכין נוטפת דם על רקע מפה של ארץ ישראל.

במודעות ציטוטים מתוך טורו האחרון של עיתונאי מעריב קלמן ליבסקינד שקרא לשרה שקד להכיר בעובדה שכל השופטים פוסקים מתוך עמדה פוליטית מה שמחייב את שינוי הכללים בוועדה למינוי שופטים: "הרבה מאוד שנים מבכה המחנה הלאומי את מה שמתרחש בבית המשפט העליון. את האקטיביזם שלו. את העמדות הפוליטיות שלו. את העובדה שאין בו שיקוף של החברה הישראלית, של עמדותיה ושל ערכיה. מבכה וממשיך לשחק את המשחק. גם הפעם, אחרי שנים רבות בשלטון, לא נראה באופק שינוי גדול. שוב אותה מלחמת חפירות. שוב אותה זחילה בתעלות. שוב אותו ניסיון לגנוב עוד שופט אחד "משלנו". כוח פוליטי של שנות דור לא הצליח לייצר עד היום את מה שנדרש למערכת הזו. מהפכה. לא ניצחונות טקטיים, אלא הכרעה אסטרטגית. מהלך שינער את הכלים שעל השולחן ויקבע כללי משחק חדשים".